در تامین دان مرغداران نگرانی وجود ندارد

در تامین دان مرغداران نگرانی وجود ندارد

به منظور تعدیل قیمت مرغ طی چند روز اخیر ، مرغ منجمد ارزان قیمت در میادین میوه و تره‌‏بار تهران و مازندران عرضه شد.
حسین مقدم ، مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: طی چند روز گذشته اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهادکشاورزی به منظور تعدیل قیمت مرغ به صورت مستقیم در غرفه‌‏های سازمان میادین میوه و تره‌‏بار نسبت به عرضه مرغ با قیمت 1550 تومان اقدام کرده است.
وی ، اظهارداشت: مرغ در غرفه‌‏های میادین میوه و تره‌‏بار استان تهران و مازندران با قیمتی معادل 1600 تومان عرضه شد که این میزان نسبت به قیمت بازار آزاد 200 تومان ارزان‌‏تر است که اگر اتحادیه بتواند زیان ناشی از این مابه التفاوت قیمت را متحمل شود روند توزیع در میادین ادامه می‌‏یابد.
مقدم ، با اشاره به تامین دان مرغداران از سوی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ، بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌‏ای که جهت پرداخت تسهیلات نقدینگی به مرغداران با وزارت جهادکشاورزی مبادله شده ، مقرر است ؛ بنابر پیشنهاداتی دیه بخشی از نیاز مرغداران استان‌‏ها برای خرید دان از سرمایه در گردش از سوی اتحادیه تامین شود که البته برای تامین تسهیلات این امر ابلاغی به بانک‌‏ها نشده است.
وی ، با اشاره به تاثیر تامین دان مرغداران از محل سرمایه در گردش اتحادیه در تعدیل قیمت مرغ ، تصریح کرد: هر ساله از سوی وزارت جهادکشاورزی تسهیلاتی به عنوان سرمایه در گردش در اختیار بانک‌‏های عامل برای پرداخت به مرغداران قرار می‌‏گیرد که امسال میزان این تسهیلات برای صنعت مرغداری بالغ بر 600 میلیارد تومان است.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ، برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا را مهم خواند و افزود: در راستای برقراری تعادل قیمت‌‏ها طی 8 روز گذشته ، مرغ منجمد با قیمت ارزان‌‏تر از بازار آزاد در میادین میوه و تره بار عرضه شد که این روند در ماه مبارک رمضان نیز ادامه می‌‏یابد.
وی ، وضعیت جوجه‌‏ریزی گوشتی در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی ماهانه جوجه‌‏ریزی گوشتی به میزان 65 تا 70 میلیون قطعه محقق شده ، ضمن آن که تحقق تامین دان مرغداران از سوی اتحادیه با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام در تعدیل قیمت‌‏ها بسیار موثر و ضروری است.

 
کلمات کلیدی تعرفه واردات تسهیلات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com