دام‌های عشایر مصون از کولاک و سرما/ اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به طرح پرواربندی تا پایان سال

دام‌های عشایر مصون از کولاک و سرما/ اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به طرح پرواربندی تا پایان سال
دام‌های عشایری تا پیش از سرمای هوا و بارش سنگین برف در مناطق قشلاقی اسکان یافتند و هیچ مشکل خاصی از لحاظ بیماری و سایر موارد گزارش نشده است.
قائم‌مقام سازمان مور عشایر با اعلام این خبر گفت: تمامی ۲۲۰ هزار خانوار عشایری به مناطق قشلاقی رسیده‌اند و بارش برف و سرمای شدید هوا مشکل خاصی را برای دام‌ها و جامعه عشایری به‌وجود نیاورده است.
میرولی صفرزاده افزود: در مناطق قشلاقی امکاناتی چون آب و علوفه فراهم است و تاکنون گزارشی از مشکل یا کمبود گزارش نشده است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که در مناطق روستایی امکانات مناسب برای دام‌ها وجود دارد، مشکل بیماری در دام‌ها نیز نداریم.
صفرزاده ادامه داد: در بحث زنجیره تولید دام‌های عشایری نیز بودجه‌های مناسبی تزریق شد و وضعیت مناسب است؛ به‌گونه‌ای که علاوه بر ۱۰۰ میلیارد تومانی که از محل اعتبارات خشکسالی در حال جذب است، هشت میلیارد تومان نیز از طریق شعبات بانک کشاورزی در حال تخصیص است.
وی تصریح کرد: در برنامه داریم که ۱۳۰ میلیارد تومان برگشتی از سال قبل را نیز به اعتبارات فوق بیفزاییم.

افزایش ۱۴ هزار تنی ظرفیت گوشت قرمز در کشور
قائم مقام سازمان امور عشایر یادآور شد: در مجموع کل اعتباراتی که تا پایان سال جاری برای پرواربندی دام‌های عشایری هدف‌گذاری شده است به ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
صفرزاده تأکید کرد: اگر اعتبارات فوق به موقع اختصاص یابد، میزان تولید گوشت قرمز ناشی از پرواربندی دام‌های عشایر به ۱۴ هزار تن خواهد رسید.
وی اظهار داشت: در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام برای پرواربندی در نظر گرفته شد.
صفرزاده در پایان اضافه کرد: تعداد عشایر کوچنده نیز در سال جاری ۲۲۰ هزار خانوار است که از تعداد آنها کاسته نشده و یک‌هزار و ۱۰۰ خانوار دیگر نیز در سال جاری تاکنون اسکان یافته‌اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com