دامپزشکی خراسان رضوی به دامداران و مرغداران هشدار داد

دامپزشکی خراسان رضوی به دامداران و مرغداران هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دامپزشکی استان از پرورش‌دهندگان دام و طیور خواست تا با رعایت توصیه‌های مربوطه از بروز بیماری در گله‌های پرورشی دام و طیور جلوگیری به‌ عمل آورند.
در این اطلاعیه آمده است: حیواناتی که در آنها هر نوع علائم بالینی از قبیل سرفه، عطسه و ... دیده می‌شود، باید حتما از سایر حیونات جدا نگهداشته شوند تا سبب گسترش بیماری در سایر دام‌ها نشوند.
همچنین لازم است آب مصرفی حیوانات سرد و یخ زده نبوده و در این مورد دامداران باید آب مصرفی را در محل گرم‌تری نگهداری کرده و در فواصل معین به مصرف دام‌ها برسانند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است در صورت استفاده از وسایل گرمازا در محل نگهداری دام‌ها، طوری برنامه‌ریزی شود تا گازهای حاصل از احتراق این وسایل به خارج از محل دام‌ها هدایت شود.
همچنین با توجه به حساس بودن حیواناتی نظیر اسب به نوسانات درجه حرارت محیط، به باشگاه‌های سوارکاری و دارندگان انواع اسب، توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای یکنواختی درجه حرارت محیط فراهم کرده و حتی‌المقدور اسب‌ها را با پوشش مخصوص نگهداری کنند.
این روابط عمومی توصیه کرده است در ساعات گرم‌تر روز، دام‌داران، دام ها را از اصطبل خارج کرده و برای مدتی درب‌های اصطبل را باز باقی گذارند.
همچنین با توجه به اهمیت تغذیه در این فصل، توصیه شده تا تغذیه دام‌ها در فواصل زمانی مناسب صورت پذیرد و تا حد امکان میزان مواد خشک و انرژی‌زا به جیره غذایی دام‌ها افزوده شود.
در قسمت دیگری از این اطلاعیه نیز آمده است، دارندگان و پرورش دهنگان انواع طیور لازم است دقت کنند دمای آب مصرفی طیور با دمای سالن یکی باشد، همچنین لازم است از ورود هوای مستقیم به سالن پرورش طیور جلوگیری شده و در صورت استفاده از وسایل گرمازا به جز هیتر که سبب مصرف اکسیژن سالن پرورش می‌‌شو‌د، قسمتی از سالن برای خروج گازها تعبیه شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com