دامپزشکی خراسان جنوبی وظیفه خطیری در حفظ سرمایه دامی کشور دارد

دامپزشکی خراسان جنوبی وظیفه خطیری در حفظ سرمایه دامی کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی علی اختیارزاده در جریان بازدید از خراسان جنوبی با عزیمت به شهرستان سربیشه و دهستان درح با دامداران روستاهای محروم درح، ماخونیک و کنیف صحبت کرد و مشکلات دامداران منطقه را مورد بررسی قرار داد.
وی همچنین از نزدیک تعدادی از دام‌های موجود در روستاهای مذکور را معاینه کرد و از نظر ابتلا به بیماری‌های واگیر دامی بررسی کرد.
مدیر‌کل دفتر بررسی و مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ضمن بازدید از اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان در جریان اقدامات صورت گرفته در سال جاری توسط این اداره قرار گرفت و در جمع کارکنان شاغل در این اداره به مرزی بودن استان اشاره کرد و وظیفه دامپزشکی خراسان جنوبی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های دام و حفظ سرمایه دامی کشور را خطیر دانست.
رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 3 میلیون و 900 هزار قطعه جوجه‌ریزی در 85 واحد پرورش طیور در شهرستان درمیان صورت گرفته است.
بابک کروژده با اعلام این خبر تصریح کرد: برای حفظ بهداشت واحدهای پرورشی و پیشگیری از بیماری‌های طیور گوشتی شهرستان، 4 میلیون و 820 هزار و 400 دز واکسن مصرف شده است.
وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته 69 مورد نمونه‌برداری برای بررسی و تشخیص قطعی بیماری صورت گرفته است و به آزمایشگاه ارسال شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: 280 مورد بازدید و مراقبت فعال از مرغداری‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش در راستای پیشگیری از بیماری‌های طیور به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفته است و شهرستان درمیان با دارا بودن ظرفیت بیش از 7 میلیون قطعه جوجه‌‌ریزی در هر سال یکی از قطب‌های پرورش طیور در استان محسوب می‌شود و انتظار می‌رود با راه‌اندازی کشتارگاه طیور شهرستان ظرفیت جوجه ریزی و تولید افزایش یابد.
 

 
کلمات کلیدی دامپزشک خراسان جنوبی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com