دامپزشکی باید جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود

دامپزشکی باید جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دامپزشکی باید جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده ظهر امروز در نشست مدیران دامپزشکی استان اظهار داشت: بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد و 73 درصد از عوامل بیماری‌های نوپدید مانند آنفلوانزای فوق حاد طیور و جنون گاوی جزو بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند.
وی ادامه داد: مواجهه کارکنان دامپزشکی به طور روزانه در طول مدت خدمت خود با عوامل عفونی و همچنین صدمات فیزیکی خطرناکی که در هنگام مقیدسازی حیوانات برای معاینه، درمان یا انجام واکسیناسیون و خونگیری به شاغلان حرفه دامپزشکی وارد می‌شود سبب شده که این شغل در تمام دنیا جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود در حالی که در ایران اینطور نیست.
رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از حدود سه ماه پیش پیگیر طرح احتساب دامپزشکی جزو مشاغل سخت و زیان‌بار هستیم و با برگزاری جلسات متعدد با مدیرکل دفتر امور اجتماعی، شوراها و سازمان‌های مردم نهاد استانداری نسبت به توجیه مسائل مرتبط با سخت و زیان‌بار بودن این حرفه اقدام شده است.
قربان‌زاده افزود: تمام مستندات سخت و زیان‌آور بودن حرفه دامپزشکی با همکاری اداره‌کل دامپزشکی استان به صورت یک فیلم کوتاه تهیه و همراه با نامه‌ای به ارگان‌های مرتبط از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان کار و امور اجتماعی ارسال شده است.
وی از تمامی همکاران خود در شورای نظام دامپزشکی استان‌های مختلف کشور و نیز ادارات کل خواست تا نسبت به پیگیری این حق مسلم شاغلان حرفه دامپزشکی اقدام کنند.

 
کلمات کلیدی دامپزشک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com