دامپزشکی انزلی خواستار ساماندهی نحوه فروش طیور شد

دامپزشکی انزلی خواستار ساماندهی نحوه فروش طیور شد

معاون اداره دامپزشکی بندرانزلی خواستار ساماندهی نحوه فروش طیور و جلوگیری از زنده فروشی طیور در بازارهای سنتی این شهرستان شد.
"پیمان سیفی" روز شنبه در حاشیه برگزاری همایش آنفلوانزای پرندگان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: لازمه پیشگیری از بروز آنفلوانزای پرندگان کنترل سلامت بهداشتی طیور است که متاسفانه عرضه زنده آن در بازار توسط روستاییان ضریب این کنترل را کاهش می‌دهد.
وی اظهار داشت: وجود این طیور کنترل نشده در بازار و تماس انسانی با آنها امکان شیوع بیماری را در حد بالایی افزایش می‌دهد که لازم است مسوولان سیاسی شهرستان به فکرراهکاری برای رفع این معضل باشند.
دکتر سیفی خاطرنشان کرد: ترس از آنفلوانزای پرندگان به دلیل خسارات اقتصادی و روانی است که در صورت شیوع بیماری در جامعه ایجاد خواهد شد و آرامش زندگی همگان را برهم خواهد زد.
وی از روستاییان خواست تا از رها کردن و همجواری طیورشان در تالاب و تماس آنها با مرغان وحشی خودداری کرده و همواره نکات اولیه بهداشتی را در صورت تماس با طیور رعایت کنند.
وی ارائه آموزش نکات بهداشتی به روستاییان را بسیار ضروری دانست و گفت: باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی، کنترل مستمر طیور روستاییان و ایجاد حساسیت در آنها که در تماس مستقیم با طیورشان قرار دارند، زمینه‌های بروز و شیوع بیماری را کاهش دهیم.
معاون دامپزشکی بندرانزلی متذکر شد: به دلیل آلودگی‌های باکتریایی آب چاه‌های شهرستان و با توجه به این که مرغداری‌های منطقه از همین آب‌استفاده می کنند، لازم است که مسوولان نسبت به توزیع داروهای ضدعفونی‌کننده آب به مرغداری‌ها اقدام نمایند.
وی همچنین خواستار واکسیناسیون مجدد کارکنان دامپزشکی و مرغداری‌ها شد و گفت: سال گذشته ‪ ۸۶‬دوز واکسن آنفلوانزا به این افراد تزریق شد که لازم است این امر امسال در طیف وسیعتری انجام شود.
شهرستان بندرانزلی دارای ‪ ۴۸‬واحد مرغداری صنعتی شامل چهار واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ‪ ۱۵۰‬هزار قطعه و ‪ ۴۳‬واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ‪۶۱۲‬ هزار قطعه است.

 
کلمات کلیدی مرغ زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com