دامپزشکان خواستار توجه بیشتر به مقوله خوراک و زیستگاه حیوانات شدند

دامپزشکان خواستار توجه بیشتر به مقوله خوراک و زیستگاه حیوانات شدند
پروفسور John Harding  در کنفرانسی که از 8 تا 11 ماه ژوئن 2014 میلادی ( خرداد 93) در دانشگاه Cancún مکزیک برگزار شده بود گفت : بحث مواد غذایی و زیستگاه جانوران دو مقولۀ مهم هستند که نیازمند تغییر و تحول هستند و هرگونه تغییر در این موضوعات ، بیماریهای فاجعه بار حیوانی را کم میکند . 
وی از دامپزشکانی که در این کنفرانس شرکت کرده بودند خواست تا در مورد حوزه هایی که باید فعالیت شان متوقف شود، اظهار نظر کنند در این بین اکثر پیشنهادات به حوزه خوراک و زیستگاه حیوانات ختم میشد .در مورد توقف برخی فعالیت های وابسته به خوراک دام و محیط زیستی ، دامپزشکان به توقف واردات از کشورهایی که در معرض خطر هستند و اجرای استاندارهای کنترل کیفیت تاکید داشتند .
پیشنهادات ویژه شامل  اقداماتی برای جلوگیری از تماس مستقیم و غیر مستقیم میان خوکهای تجاری و وحشی از جمله گراز وحشی ،جلوگیری از معرفی حیوانات زنده به واحدهای تولید بدون قرنطینه ، جلوگیری از ورود خوک زنده در نمایشگاهها و در نهایت متوقف کردن انتقال حیوان در پروازهای بین المللی بودند .
باید به این نکته نیز توجه داشت که 9 تا 15 درصد پاسخ ها در سراسر جهان به شیوه های حمل و نقل ، حمایت های دولت در بخش صنعت و تجارت اختصاص یافته بود .
در مورد رتبه بندی موضوعات 18 درصد موضوعات به زیستگاه جانوران اختصاص یافته بود و در این راستا نیاز به آموزش بیشتر برای تولید کنندگان و کارکنان مریوطه مطرح شد . وی در سخنرانی خود در مورد این که بیماری های نوظهور در انسانها منشأ دامی دارد ، گفت: وقتی دام را از بیماری محافظت می کنیم جامعه انسانی هم در مقابل آن بیماری مصون می شود و راه حل آن داشتن سازمان های دامپزشکی قوی مطابق با استانداردهای بین المللی است .  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com