دامپزشکان تاکنون از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور محروم مانده‌اند

دامپزشکان تاکنون از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور محروم مانده‌اند

معاون اداری و پشتیبانی سازمان دامپزشکی ایران گفت: دامپزشکان کشور تا - کنون از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور محروم مانده‌اند.
دکتر "حسین جعفری" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دامپزشکی را از جمله مشاغل سخت و زیان آور خواند و افزود: جامعه دامپزشکی کشور تا - کنون نتوانسته است از فرصت قانونی به نام مشاغل سخت و زیان آور بهره‌مند شود.
وی با بیان آنکه دامپزشکان به‌دلیل مواجهه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام، در کانون این بیماریها قرار گرفته و سلامتی خود را فدای سلامتی دیگر افراد جامعه می‌کنند، تصریح کرد، بسیاری از نیروهای فعال در عرصه دامپزشکی با وجود ابتلا به بیماریهای مشترک،از حق قانونی برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بازمانده‌اند.
به گفته وی، قانون صراحت دارد افرادی که در شرایط محیطی ویژه نظیر کار با حیوانات گزنده و درنده، محیط آلوده، کار در تونل انجماد و شرایط روحی نامناسب و ... قرار دارند، باید از مزایای مشاغل سخت و زیان آور برخوردار شوند. در حالی که هم‌اکنون سختی شرایط کاری که نیروهای سازمان دامپزشکی در یک سطح دریافت می‌کنند ، کمتر از سختی شرایط کاری است که نیروهای سایر سازمانها در آن سطح از آن برخوردار هستند.
وی بخشی از این نقصان را متوجه مجموعه مدیریتی دامپزشکی کشور در سالهای گذشته دانست که با وجود تلاش فراوان برای برخورداری جامعه دامپزشکی از این حق قانونی، در تحقق آن ناموفق بوده‌اند.
جعفری تفکر و اراده فردی را از عوامل محروم ماندن دامپزشکان ایرانی از حق قانونی خود عنوان کرد و گفت: مدیریت دامپزشکی کشور هم‌اکنون به دنبال جایگزینی تفکر جمعی به جای تفکر و اراده فردی است.
جعفری سپس از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست که مشکلات جامعه دامپزشکی را درک کرده و تقاضای آنان را برای برخورداری از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در اولویت قرار دهد.
وی در ادامه با بیان آنکه یکسری از قوانین نظیر قانون فوق‌العاده شغل مشاغل بهداشتی در خصوص دامپزشکان کشور اصلا اجرا نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد: دولت نهم که شعار عدالت محوری را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده است ،به اجرای قانون و عدالت در خصوص جامعه دامپزشکی کشور نگرش ویژه‌ای داشته باشد.
به گفته معاون اداری و پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور، این سازمان یک مجموعه واکنش سریع است که به لحاظ حساسیت وظایف اجرایی، باید نیروی آماده و متخصص داشته باشد تا به سرعت وارد عمل شود ،در حالی که سازمان دامپزشکی کشور هم‌اکنون از ویژگیهای یک سازمان واکنش سریع که باید چابک باشد، فاصله دارد.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب سازمان دامپزشکی ایران در مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای مرغی در کشور، اظهار داشت:اگر آنفلوآنزای مرغی تاکنون در ایران مشکلی ایجاد نکرده ، به دلیل ایثارگری دامپزشکان است.
به‌گفته جعفری، سازمان دامپزشکی می‌تواند به مشکلات خود فایق شود، به شرط آنکه سایر سازمانهای ذیربط نظیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز با این سازمان همکاری کنند.
این مقام مسئول در پایان جبران کمبودهای قانونی و تامین حداقل نیروی انسانی مورد نیاز را از خواسته‌های سازمان دامپزشکی برشمرد و تصریح کرد:
در صورت تحقق این امر، جامعه دامپزشکی روز به روز در صحنه‌های بیشتری فعال خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com