دامداری‌های کوچک باید صنعتی شود

دامداری‌های کوچک باید صنعتی شود
نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس با بیان اینکه دامپروی های ستنی باید به دامداری های صنعتی تبدیل شوند، گفت:امروزه دامپروری یکی از مهم‌ترین رشته‌های کشاورزی و تولیدات دامی به شمار می آید و مردم به فرآورده‌های دامی جهت تغذیه مناسب بسیار نیازمند هستند.
سالار مرادی افزود : کشورمان ظرفیت بالایی درعرصه صنعت دامداری دارد و برای همین عاقلانه ترین حرکت این است که بحران ناشی از گرانی نهاده های دامی را بنحو مطلوبی کنترل کنیم تا بتوانیم این صنعت را بنحو چشمگیری توسعه دهیم.
نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد : توسعه اقتصادی با ارتقاء صنعت دامپروی  عجین شده است و عدم حمایت از این صنعت به نحو چشمگیری صنعت کشاورزی را متزلزل می کند و این در حالی است که صنعت دامداری دربرگیرنده توده عظیمی از ظرفیت های اقتصادی است واز این رو پیشرفت صنعت موجب خواهد شد که نرخ بیکاری  کشوربه نحو چشمگیری کاهش یابد.
وی ادامه داد : با توجه به شرایط مناسب اقلیمی شهرستان  این حوزه انتخابیه ، ظرفیت‌های مناسبی  برای توسعه و ارتقای جایگاه دامپروری در کردستان تهران دارد و انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای به صنعت دامدرای این شهرستان داشته باشد.
مرادی افزود: دولت باید نرخ نهاده‌های دامی را به گونه‌ای در نظر بگیرد که دامداران بتواند درآمد کافی را از صنعت دامداری به دست آورند واین در حالی که مسئولان امرنیز بایستی از سطح تجربه، خویشتن داری، شجاعت و قدرت تجزیه و تحلیل بــرخوردار باشد تا در لحظاتی کوتاه چاره اندیشی کرده و رفع بحران کنند
وی تصریح کرد: ‌فراهم کردن زیر ساخت‌های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سالجاری بیش ازپیش ضروری بوده و به همین علت دولت باید سروسامانی به وضعیت دامداری‌های این حوزه انتخابیه بدهد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یاد آورشد: باید ازروش‌های نوین دامداری به جای روش های سنتی استفاده کرد، چرا که این امر موجب می‌شود که کیفیت فرآورده‌های دامی افزایش یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com