دامداران مراقب احتمال شیوع بیماری تب برفکی باشند

دامداران مراقب احتمال شیوع بیماری تب برفکی باشند
مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: با توجه به مشاهده مواردی از بیماری تب برفکی در کشور امکان شیوع بیماری تب برفکی در دام های همدان نیز وجود دارد.
محمود رضا رسولی افزود: مواردی از وجود بیماری تب برفکی در دام های کشور مشاهده شده است و دامداران برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید خرید و فروش دام را با مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی انجام دهند.
وی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیر دامی است که به لحاظ ایجاد تلفات در دامهای نابالغ و ایجاد و خسارات اقتصادی در تولید بیماری بسیار مهمی به شمار می آید که از طریق واکسیناسیون و رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی قابل کنترل می باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به تردد دام و خرید فروش گسترده ای که بدون ضابطه در این زمینه بدون ضابطه صورت می گیرد، انتشار ویروس بیماری بین واحدهای دامی و از طریق دامهای بیمار و ناقل صورت می پذیرد.
رسولی با بیان اینکه موردی از این بیماری در استان وجود نداشته تاکید کرد: نبود ایمنی کافی دام ها علیه این بیماری امکان همه گیری در دام های استان به وجود می آورد و دامداران بایستی هرچه زودتر برای مایه کوبی دام های خود به شبکه های دامپزشکی مراجعه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد: زخمهای دهان و سم به همراه کاهش قابل ملاحظه تولید شیر از علایم بارز این بیماری است.
رسولی از دامداران خواست همکاری لازم برای واکسیناسیون دام ها را با اکیپ های دامپزشکی استان همدان داشته باشند.
وی در ادامه از انجام دو نوبت واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در 515 هزار راس دام سبک و 130 هزار راس دام سنگین استان خبر داد و گفت: مرحله سوم واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی در حال انجام است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com