دامداران متقاضی عرضه شیرخام در فروشگاه ها باید مجوز بگیرند

دامداران متقاضی عرضه شیرخام در فروشگاه ها باید مجوز بگیرند
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: صاحبان دامداریهایی که متقاضی عرضه شیرخام به صورت مستقیم در فروشگاه ها هستند باید با کسب شرایط لازم، مجوز مربوطه را از دامپزشکی اخذ کنند.
محمود قربان زاده افزود: صاحبان دامداریها بعد از کسب شرایط لازم می توانند نسبت به بسته بندی شیر در ظروف یک لیتری پلاستیکی برای عرضه در فروشگاه ها اقدام کنند.
وی ادامه داد: بسته بندی شیر خام در گاوداریهایی قابل انجام می باشد که پروانه بهداشتی از دامپزشکی داشته و دامهای واحد آنها به صورت منظم تحت آزمایشات سل و تب مالت بوده و سلامت دامهای واحد فوق مورد تایید دامپزشکی قرار گرفته باشد.
وی اضافه کرد: این دامداریها می توانند با ایجاد تاسیسات و تهیه تجهیزات لازم به همراه بکارگیری یک نفر ناظر بهداشتی دامپزشکی نسبت به بسته بندی شیرخام گاوداری خود اقدام کنند.
قربان زاده گفت: طبق دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور نظارت بر امر تولید، جمع آوری و ارسال شیر به کارخانجات فرآورده های لبنی بر عهده سازمان دامپزشکی می باشد و در حال حاضر بر این روند نظارت کامل صورت می گیرد.
وی افزود: شیرخام تولیدی واحدهای دامداری باید تحت شرایط خاص بهداشتی به مراکز و ایستگاه های جمع آوری شیر دارای پروانه بهداشتی بهره برداری دامپزشکی منتقل گردد تا پس از جمع آوری توسط کامیونهای حمل شیر مخصوص که دارای مجوز حمل و نقل می باشند به کارخانجات تولید فرآورده های لبنی منتقل و کارخانه نسبت به بسته بندی شیر اقدام کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com