دامداران روی نوار ورشکستگی

دامداران روی نوار ورشکستگی
دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد نسبت به فروش دام زنده توسط دامداران، گفت: در جلسه مشترک دولت و مجلس مسایل مربوط به دامداران مطرح و تصمیماتی نیز گرفته شد، اما تاکنون هیچکدام از آن ها عملی نشده و دامداران در آستانه ورشکستگی قراردارند.
سید علی محمد بزرگواری افزود: با توجه به مشکلات متعددی که در حوزه تولید گوشت قرمز و مرغ وجود دارد، تولید کنندگان برای جبران هزینه های خود اقدام به فروش دام ها به صورت زنده می کنند که این امر موجب نابودی تولید و در نتیجه افزایش قیمت این محصولات در بازار طی ماه های آینده خواهد شد.
نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  دولت باید با اعمال سیاست های حمایتی از دامداران حمایت کرده تا تولید محصول برای آن ها مقرون به صرفه باشد افزود:در حال حاضر وضعیت تولید محصولات دامی اعم از گوشت قرمز و مرغ برای دامداران صرفه اقتصادی نداشته و آن ها اقدام به فروش دام زنده می کنند که دولت باید به این بخش از چرخه تولید رسیدگی کند.
وی اظهارداشت: در حال حاضر و با توجه به عوامل متعددی که در حوزه تولید محصولات دامی در کشور وجود دارد و تولید کنندگان با آن ها دست و پنجه نرم می کنند، تولید محصول برای آن ها صرفه اقتصادی نداشته و دامداران در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.
عضو هیأت رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که بر اساس اصل ۴۴قانون اساسی، دولت باید از بخش تولید و بخش خصوصی حمایت کند، افزود: دولت باید هرچه سریع‌تر بخشی از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را بر اساس قانون به فعالیت‌های تولیدی اختصاص دهد.
بزرگواری حمایت از بخش‌های تولیدی را بخش مهمی از سیاست‌های حمایت از معیشت خانوارها دانست و تأکید کرد: بخش مهمی از جامعه به‌ویژه دهک‌های پایین درآمدی وابستگی زیادی به وضعیت اشتغال‌زایی دارند که حمایت از فعالیت‌های تولیدی که به ثبات اشتغال می‌انجامد در جهت گسترش عدالت اقتصادی خواهد بود و از این‌‌رو مجلس بخش‌هایی از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را به حمایت از تولیدکنندگان اختصاص داد.
نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس هشتم ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار و حمایت از فعالیت‌های سالم و قانونی در حوزه اقتصاد یکی از راهکارهای عملی برای کاهش فساد اقتصادی است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی  باید به‌گونه‌ای عمل کرد که همه کسانی که به تلاش و مجاهدت در عرصه تولید و اشتغال مشغول اند، بدانند که دولت و مجلس همه حمایت خود را از آنان دریغ نخواهد کرد.
وی اظهارداشت: در جلسه مشترک دولت و مجلس مسایل مربوط به دامداران مطرح و تصمیماتی نیز گرفته شد، اما تاکنون هیچکدام از آن ها عملی نشده و دامداران همچنان از وضع موجود ناراضی هستند.
دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: دولت می تواند با حمایت از صنعت کشاورزی و نیز استفاده از پتانسیل های این صنعت موجب رونق آن شده و زمینه اشتغال را نیز در این بخش فراهم کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com