دامداران خود باید تولید کننده علوفه باشند

دامداران خود باید تولید کننده علوفه باشند
وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامداران خود باید تولید کننده علوفه مورد نیاز دام باشند تا قیمت تمام شده محصولات آنان کاهش یافته و برای تأمین نهاده های دامی با مشکل مواجه نشوند.
محمود حجتی گفت: یکی از اعتقادات وزارت جهاد کشاورزی این است که پروانه دامداری باید کسی داشته باشد که حداقل بتواند علوفه سیلویی و یونجه خود را تولید کند.
وی افزود: علوفه متراکم مورد نیاز دامداران می تواند با واردات تأمین شود که از ثبات قیمت بیشتری نیز برخوردار می باشد به طوری که در دو سال گذشته قیمت ذرت و کنجانه با کاهش نیز مواجه شده است .
وی اظهار داشت: هم اکنون با رفع بسیاری از محدودیت ها قیمت نهاده های دامی مانند ذرت نسبت به گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.
وی در خصوص نرخ خرید تضمینی شیر از دامداران گفت: دولت سال گذشته قیمت 14 هزار و 400 ریال را بابت هر لیتر شیر در نظر گرفته بود و اعتقاد و اصرار داریم که این قیمت عملی شود.
وی افزود: بعضی از نارسایی ها در سیستم اداری باعث شده تا این امر تاکنون محقق نشود که یقینا با همکاری سایر ادارات و تأکیدات دولت، این امر اجرایی و عملی خواهد شد.
وی نارضایتی کشاورزان را ناشی از عدم اجرای خرید تضمینی با قیمت 14 هزار و 400 ریال اعلام کرد .
وی با تاکید بر توسعه کشاورزی نوین گفت: هم اکنون کمتر از 9 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت محصولات گلخانه ای اعم از صیفی جات و گل و گیاه رفته که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
حجتی افزود: بازار مناسب ، اشتغال زایی و کاهش چشمگیر مصرف آب در گلخانه ها از جمله عواملی است که باعث شده تا توجه دولت به این سمت معطوف گشته و طبق برنامه ششم توسعه گلخانه ها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از طرح های محوری شورای اقتصاد توسعه گلخانه ها در کشور است که امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته این امر محقق شود.
 
نظرات شما
  •  

    بهنام فرخ زاد گفت : ۹۴/۰۵/۲۴

    جناب وزیر سلام.تولید علوفه خود یک فعالیت است وتولید گوشت وشیر فعالیت دیگر .اگر قرارست یونجه وسیلوی ذرت را به دام بدهیم:محصول تولیدی(شیر یا گوشت)باید ارزش افزوده بیشتری داشته باشد. در غیر اینصورت ادم دیوانه میره سراغ تولید شیر و گوشت

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com