دامداران خراسان جنوبی روزانه 36 میلیون تومان ضرر می‌کنند

دامداران خراسان جنوبی روزانه 36 میلیون تومان ضرر می‌کنند
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارخانجات استان شیر را به قیمت یک‌هزار و 20 تومان از دامداران خریداری می‌کنند، گفت: این امر روزانه 36 میلیون تومان به دامداران ما ضرر وارد می‌کند.
محمود اشرفی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی در سال 91 اظهار داشت: در این سال قراردادی منعقد شد بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و ستاد پشتیانی از دامداران تا در صورت تحویل نهاده‌ها به قیمت مصوب به دامداران، آنها شیر را به کارخانجات تحویل دهند که این امر تا خردادماه سال گذشته ادامه داشت.
وی با بیان اینکه در دی‎ماه سال گذشته دولت تصمیم گرفت به دامداران یارانه بدهد، تصریح کرد: در استان ما نیز برای آذرماه سال گذشته و فصل زمستان این سال یک‌میلیارد و 80 میلیون تومان یارانه به دامدارانی که شیر تولیدی خود را به کارخانجات تحویل می‎دهند از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانجات استان شیر را به قیمت یک‌هزار و 20 تومان از دامداران خریداری می‌کنند، یادآور شد: این امر عرصه را بر دامداران تنگ کرده و سبب زیان دامداران شده است.
اشرفی با اشاره به میزان شیری که در استان جمع می‌شود، ادامه داد: با توجه به این میزان روزانه 36 میلیون تومان به دامداران ما ضرر وارد می‌شود و باید در این مورد تدبیری اندیشه شود.
وی از وجود پنج کارخانه تولید شیر در استان خبر داد و گفت: همچنین روزانه 35 تن شیر از استان خارج می‌شود.
انجام 31 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در خراسان‌جنوبی
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 560 واحد گوشتی مرغداری در استان وجود دارد، افزود: این مرغداری‌ها سالانه 31 میلیون قطعه جوجه‎ریزی دارند.
اشرفی با بیان اینکه در سه ماهه سال جاری 7 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در مرغداری‌های استان انجام گرفته است، اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه مرغداری‌های استان 2 میلیون 400 هزار قطعه جوجه‎ریزی دارند، تصریح کرد: در خردادماه سال جاری 2 میلیون و 100 قطعه جوجه‎ریزی انجام شده است که این میزان خیلی بالاتر از نیاز استان است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان جوجه‎ریزی در مرغداری‌های استان در مهرماه سال جاری کاهش یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com