دامداران با تشکیل تعاونی دست دلالان راکوتاه کنند

دامداران با تشکیل تعاونی دست دلالان راکوتاه کنند
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به دامداران توصیه کرد: با تشکیل تعاونی های فعال و فروش شیر با قیمت تضمینی به دولت، دست دلالان را کوتاه کنند.
حسن رکنی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات مرغداران و دامداران شهرستان گرمسار با اشاره به مشکلات خرید شیر با قیمت تضمینی افزود: دولت برای ساماندهی صنایع لبنی، قیمت تضمینی شیر را از کیلویی 10 هزار و 100 ریال به 14 هزار و 400 ریال افزایش داد اما به خاطر مشکلاتی این نرخ محقق نشد.
وی از برنامه پرداخت مابه التفاوت یارانه شیر به دامداران خبر داد و تصریح کرد: مابه التفاوت این قیمت را که از ابتدای امسال پرداخت نشده دولت در نظر دارد به صورت یارانه به دامدار پرداخت نماید.
رکنی گفت: قرار است هفته آینده پس از رایزنی با معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری این مبلغ به صورت یارانه سه ماهه اول امسال پرداخت شود و برای سه ماهه دوم و سوم نیز هیات دولت کلیات این موضوع را تصویب کرده و برای سه ماهه پایانی رایزنی در جریان است.
وی با اشاره به کاهش قیمت گوشت سفید در کشور اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ضرر مرغداران، شرکت پشتیبانی و امور دام را موظف کرده است که مرغ مازاد را با قیمت کیلویی 65 هزار تا 70 هزار ریال از مرغداران خریداری نماید.
رکنی با بیان اینکه تولید گوشت سفید در ایران به مرز اشباع رسیده و مرغداران برای جلوگیری از ضرردهی باید به صادرات و متناسب کردن تولید و عرضه در بازار توجه کنند متذکر شد: در برنامه ریزی های وزارت جهاد کشاورزی صادرات مرغ در اندازه استاندارد به کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.
رکنی با بیان اینکه استاندارد مرغ در جهان بین یک کیلو و 800 گرم تا دو کیلو و 200 گرم است، از آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید مرغ با اندازه استاندارد از مرغداران و صادرات آن خبر داد.
نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به حمایت مجلس از صنعت دام و طیور اشاره کرد و افزود: نابسامانی قیمت شیر موجب نگرانی در جامعه دامداران شده است.
'غلامرضا کاتب' تاکید کرد: دولت باید با نظارت به این موضوع رسیدگی و مانع از ضرر بیشتر دامداران شود.
نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی گاوداران گرمسار در حال ایجاد یک کارخانه تولید مواد لبنی است و مسوولان با کمک و هماهنگی زمینه ای فراهم کنند تا دامداران وارد عمل شده و مشکلات کاسته شود.
در این نشست که در مدیریت جهاد کشاورزی گرمسار برگزار شد مرغداران و دامداران این شهرستان مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com