داستان پیاپی هورمون و بی مسئولیتی کلیه تشکل ها و اصناف

داستان پیاپی هورمون و بی مسئولیتی کلیه تشکل ها و اصناف
علی حسینی - یا هورمون وجود داره یا نداره - الان چندین ساله متخصصین امر تولید به هزار راه عنوان کرده اند که هورمونی در کار نیست اما باز هم در دانشگاه ها و یا در مجلات عمومی و حتی بعضی از روزنامه ها، واژه هورمون به کار برده می شه.
آیا باید بحث آنفلوانزا فقط مطرح باشه تا خبرنگارها رو جمع کنیم؟ آیا باید بحث سویا وسط باشه تا رسانه ها رو مطلع کنیم؟ آیا باید فقط بحث قیمت مرغ و تخم مرغ باشه تا کمی هزینه فرهنگ سازی کنیم ؟
یعنی از بین شما اتحادیه ها و تعاونی ها و تشکل ها، حتی یه نفر از روی تعصبش از یکی از این متخصصین شکایت نکرده ؟ یعنی همه شما رو جمع کنن، یه زمان 20 دقیقه ای در این خصوص نمی تونید توی صدا و سیما بگیرید؟ یعنی اگر کل شما مدیران پنجه طلا رو روی هم بزاریم یه نامه در نمی یاد که انتهای اون رو 30 نفر امضا کنن و گله مندی خودشون رو به رسانه ها نشون بدن؟
وقتی شما سکوت می کنید، وقتی با هر کدوم شما تماس می گیریم و می گید اقدام کردید و ما ازتون نامه رو می خواییم دیگه پیداتون نمی شه، وقتی به اتحادیه سراسری زنگ می زنیم و می گیم با آقای دستور - رئیس سازمان دامپزشکی - جلسه بزارید و رسانه ها رو دعوت کنید می گید باشه اما خبری ازتون نمی شه، خب پس منتظر باشید تا متخصصین هر چی دلشون بخواد بار ما کنن.
نتیجه ساده ای که از عملکرد ضعیف و به عبارتی بی مسئولانه شما اتحادیه هایی که سکوت کردید می شه گرفت 2 چیز هست:
1 -  ما و مردم باید باور کنیم که هورمون وجود داره
2 -  هیچ شخصی توی این صنعت وجود نداره که سواد علمی اثبات خلاف این موضوع رو داشته باشه
خبر جدیدی که دیروز منتشر شد به شرح زیر است. ( حالا بشینید و سکوت کنید )
به گزارش شبکه ایران به نقل از ایرنا، یک متخصص تغذیه با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که امروزه در بازار مرغ های موسوم به هورمونی توزیع می شود، مردم باید در خرید این محصول غذایی دقت بیشتری کنند.
مرتضی صفوی اظهار داشت: تولید کنندگان در زمینه پرورش مرغ برای ارایه تولیدات بیشتر از مواد هورمونی برای رشد سریع مرغ استفاده می کنند از سوی دیگر برای تلفات کمتر دام و طیور از آنتی بیوتیک های بیشتری استفاده می کنند که این مواد برای بدن، بسیار زیان آور است.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: مردم باید به بسته بندی های محصولات دامی توجه کنند تا این محصولات دارای برچسب و مجوز سازمان دامپزشکی باشند.
وی درباره پخت مرغ گفت: افراد باید ضمن کندن پوست مرغ، آن را در حرارت معمولی پخت کنند و حتی المقدور از سرخ کردن مرغ و سایر مواد غذایی خودداری کنند.
صفوی اضافه کرد: همچنین در مورد پخت سبزی ها باید از سرخ کردن آن خودداری کرده و برای حفظ ویتامین موجود در سبزی آن را جوشانده یا بخار پز کنند و از آب جوشیده شده سبزی استفاده کنند چرا که ویتامین های موجود در سبزی، در آب جوشیده شده فراوان است.
 
نظرات شما
  •  

    یزدانبخش گفت : ۹۱/۰۲/۱۶

    اگر فقط یکبار آن هم در سطح آگهی از جانب سازمان دامپزشکی برای این به اصطلاح علما اعلام گردد که :
    در صورتیکه برای اثبات گفته هایتان مبنی بر هورمونی بودن مرغ ها دلایل کافی و مستند ارایه نکنید مورد پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت..
    برای همیشه این مشکل حل خواهد شد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com