داروی پرامیویر بهترین گزینه برای درمان آنفلوآنزای مرغی است

داروی  پرامیویر  بهترین گزینه برای درمان آنفلوآنزای مرغی است

محققان اعلام کردند که یک داروی جدید آنفلوآنزا که می‌تواند زنجیره‌های کشنده ویروس آنفلوآنزای پرندگان را نابود کند، نوید تازه‌ای برای آماده سازی‌های جهانی در برابر همه‌گیری آنفلوآنزای مرغی است.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، این دارو موسوم به «پرامیویر» یک داروی ضد ویروسی است که می‌تواند یک خط جدید و مهم دفاعی در برابر ویروس‌های آنفلوآنزا که قابلیت کشتن میلیون‌ها نفر را دارند، بوجود آورد.
مطالعات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که این دارو می‌تواند برای بیماران مبتلا به آنفلونزای مرغی قدرتمند‌تر از دو داروی «تامیفلو» یا «رلنزا» باشد و در عین حال راحت‌تر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این دو دارو در حال حاضر برای مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا تجویز می‌شوند.
فردریک هایدن یک مسؤول پزشکی در سازمان جهانی بهداشت که بر روی داروی پرامیویر مطالعه کرده است دراین‌باره می‌گوید: ما باید تا جایی که می‌توانیم پیشرفت کنیم و برای بیماری آنفلوآنزا داروهای ضد ویروسی تولید کنیم.
پرامیور نسبت به دو داروی فعلی تامیفلو به لحاظ درمانی دو برتری مهم دارد. نخست این که داروی تامیفلو خوراکی و استنشاقی است و به همین خاطر مصرف آن برای بیمارانی که در حالت بیهوشی و عدم هوشیاری هستند، امکان پذیر نیست در حالی که پرامیویر تزریقی است و دوم اینکه پرامیویر در جریان خون می‌تواند به غلظت‌های بالایی برسد و تا مدتی طولانی نیز در بدن فرد فعال باقی می‌ماند.
این دارو همچنین می‌تواند جایگزین ارزشمندی برای تامیفلو در شرایطی که برای تامیفلو حالت مقاومت ایجاد شود، باشد.
برخی از زنجیره‌های ویروس H5N1 در حال حاضر نسبت به تامیفلو مقاوم شده‌اند و اگر این زنجیره به داروی مزبور تسلط پیدا کند، تامیفلو در واقع بلااستفاده خواهد شد.
همچنین آزمایشات نشان می‌دهد که پرامیویر علیه هر نوع شناخته شده از زنجیره ‌H5N1 تا کنون موثر بوده است.
از سوی دیگر موسسه تولید واکسن و محصولات بیولوژیکی نها ترانگ در ویتنام اعلام کرده که موفق به تولید 5000 دوز از واکسن آنفلوآنزای مرغی برای انسانها شده است.
رییس این موسسه در این ‌باره اظهارکرد: ما این واکسن را در آزمایشگاه‌مان با استفاده از فناوری پیوند بر روی تخم مرغ‌ها تولید کردیم. این واکسن هنوز در مرحله آزمایش است و در صورت موفقیت در آزمایشات مراکز تحقیقاتی بین‌المللی، بر روی انسان‌ها مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
همچنین گزارشها حاکی از آن است که دومین مورد شیوع آنفلوآنزای مرغی در هفته جاری در کره جنوبی گزارش شده است

 
کلمات کلیدی دارو
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com