خون مهندسی شده می‌تواند با آنفلوانزای مرغی مبارزه کند

خون مهندسی شده می‌تواند با آنفلوانزای مرغی مبارزه کند
علمی، کاربردی : محققان هلندی اعلام کردند، خون گرفته شده از اهداکننده های معمولی که برای تشخیص ویروس آنفلوانزای مرغی ‪ H5N1‬مهندسی شده بود، توانست موش‌ها را از ابتلا به چند نوع مختلف این بیماری حفاظت کند.
به گزارش رویترز، این یافته می‌تواند شیوه دیگری رابرای کمک به مبارزه با ویروس مهلک ‪ H5N1‬ارائه کند. کارشناس بیم دارند ویروس آنفلوانزای مرغی که اکنون نمی‌تواند از فردی به فرد دیگر انتقال یابد به اپیدمی در بین انسان‌ها تبدیل شود.
محققان شرکت زیست فناوری کروسل هلند، آنتی بادی‌های مونوکلون (پروتئین‌های سیستم ایمنی) را با مخلوط کردن اجزای آنتی‌بادی گرفته شده از ‪ ۹‬اهداکننده که هرگز در معرض ‪ H5N1‬قرار نداشتند با آنتی‌ژن‌های گرفته شده از دو گونه اصلی ‪ H5N1‬که از ویتنام و اندونزی، ساخته‌اند.
آنتی‌ژن‌ها، اجزایی در ویروس‌ها و باکتری‌ها هستند که زمانی که وارد بدن می‌شوند، تولید آنتی‌بادی را تحریک می‌کنند.
یک ردیف خاص از آنتی بادی‌ها که شرکت کروسل تولید کرده است توانست چند گونه از ‪ ،H5N1‬بویژه گونه‌هایی که در سال ‪ ۱۹۹۷‬در هنگ کنگ یافت شد اندونزی ‪ ۲۰۰۵‬و ویتنام ‪ ۲۰۰۳‬را در محیط آزمایشگاهی خنثی کند.
سپس آنتی‌بادی‌های مهندسی شده را به موش‌هایی تزریق کردند که قبلا به ویروس مهلک ‪ H5N1‬مبتلا شده بودند.
مارک تروسبی، مدیر این پروژه در کنفرانس آنفلوانزیای مرغی در بانکوک گفت پژوهشگران سه روز پس از ابتلای موش‌ها به آنفلوانزای مرغی آنتی‌بادی‌ها را به آنها تزریق کردند و توانستند همه آنها را از مرگ نجات دهند. این آنتی بادی بیماری این حیوانات را کاهش داد و همگی آنها دوباره بهبود یافتند.
تروسبی افزود ‪ ۹‬نفری که خونشان را اهدا کرده بودند هرگز در معرض ویروس ‪ H5N1‬قرار نگرفته بودند اگر چه احتمالا بوسیله واکسن‌هایی علیه آنفلوانزای فصلی عادی، تقویت شده بودند.
 
کلمات کلیدی علمی، کاربردی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com