خوراک مرغ بازیچه سوءاستفاده‌کنندگان شده است

خوراک مرغ بازیچه سوءاستفاده‌کنندگان شده است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران: پشتیبانی امور دام به جای تحویل نهاده امروز و فردا می‌کند
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با تاکید براینکه انبارهای مرغداران خالی از کنجاله سویاست، تصریح کرد: افزایش قیمت مرغ مربوط به تولید‌کنندگان نیست؛ مگر با دلار و سکه بازی نمی‌کنند اکنون هم نهاده‌های تولید بازیچه سوء‌ استفاده‌کنندگان شده و بازار خوراک طیور به دست فرصت‌طلبان افتاده است.
حسین مقدم‌نیا تاکید کرد: در حال حاضر انبار‌های مرغداری‌ها از کنجاله سویا خالی بوده و هیچ میزان کنجاله سویا در مرغداری‌ها موجود نیست که تولید‌کننده برای تامین جیره غذایی سالن‌های مرغداری با مشکل مواجه و درمانده شده است.
مقدم‌نیا درباره این‌که شرکت پشتیبانی امور دام از وفور کنجاله سویا و واردات آن به میزان بیش از نیاز صنعت مرغداری خبر داده است، گفت: اگر پشتیبانی امور دام این نهاده را وارد و ذخیره کرده، چرا در اختیار مرغداری‌ها قرار نمی‌دهد و هر روز به جای تحویل این نهاده امروز و فردا می‌کنند؟
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون شرکت پشتیبانی امور دام 50 هزار تن کنجاله سویا در اختیار مرغداران قرار داده است در حالی که روزانه حداقل چهار هزار تن کنجاله سویا مورد نیاز صنایع مرغ گوشتی برای تولید پنج هزار تن گوشت مرغ مصرفی کشور است.
به گفته‌ او علی‌رغم این‌که بیش از 50 روز از پرداخت مبلغ خرید 55 هزار تن کنجاله سویا 830 تومانی گذشته است، هنوز شرکت پشتیبانی امور دام این محصول را به مرغداران تحویل نداده و تولید‌کننده هم‌چنان با کمبود این محصول و قیمت 1900 تومانی آن در بازار آزاد مواجه‌اند.
مقدم‌نیا خاطر نشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام شرکت «آوا تجارت صبا» را به مرغداران معرفی کرد تا بهای خرید 55 هزار تن سویا را به حساب این شرکت واریز کند و علی‌رغم این‌که این مبلغ واریز شده از کنجاله سویا ارزان خبری نیست و تولید‌کنندگان را متهم به گران‌فروشی می‌کنند.
وی افزود: این شرکت باید حدود 50 هزار تن کنجاله سویا را با قیمت 830 تومان از بندر امام خمینی (ره) به نشانی‌هایی که اتحادیه مرغداران اعلام کرده بود، ظرف 20 روز ارسال می‌کرد، اما اکنون بیش از 70 روز از این قرار‌داد می‌گذرد و خبری از ارسال نهاده نیست.
مقدم‌نیا تصریح کرد: چرا متولیان امر به موقع نهاده‌های مورد نیاز در کشور را تامین نمی‌کنند تا فرآیند تولید دچار تنش نشود و در این میان تولید‌کنندگان متهم به فرصت‌طلبی و گران‌فروشی شوند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گفت: جای سوال است که کدام یک از نهاده‌های تولید را ارزان در اختیار تولید‌کننده قرار داده‌اند یا این‌که چه اقدامی برای شکستن قیمت نهاده‌های تولید و خوراک دام و طیور انجام داده‌اند که توقع ارزانی گوشت مرغ دارند و به جای حمایت از تولیدکننده روزبه روز اتهام جدیدی به بخش تولید وارد می کنند.
وی قیمت هر کیلو مرغ زنده در مرغداری 4400 تومان عنوان کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com