خوراک ، مشکلی بر سر راه صنعت دامپروری هند

خوراک ، مشکلی بر سر راه صنعت دامپروری هند
هند در نظر دارد تا سال 2027 میلادی، تولیدات شیر خود را تا 2 برابر افزایش دهد اما محدود بودن ذخائر علوفه و آذوقه و کنسانتره از موانع موجود بر سر راه این پیشرفت هستند.
Adriaan Vernooij از دانشگاه و مرکز تحقیقات (WUR) هلند در سخنرانی خود در نشستی که در همین ارتباط برگزار شده بود به این مطالب اشاره کرد .
صنعت لبنیات هند فرصت های بسیاری دارد. این کشور با140 میلیون تن تولید و 17% سهم در تولیدات شیر جهان نه تنها بزرگترین تولیدکننده با بازار مصرفی رو به رشد است بلکه در نظر دارد طی سال های 2012 – 2027 میلادی تولیدات شیر خود را به دو برابر افزایش دهد. تولیدات شیر هند طی 10 سال اخیر رشد ثابتی داشته است.
برای افزایش در تولیدات، نیاز بیشتری هم به یونجۀ تازه و کنسانترۀ مرغوب است . مرکز "برنامه ریزی ملی لبنیات هند" تدابیر متفاوتی برای دو برابر کردن تولیدات شیر طی 12 سال آتی اندیشیده است. یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار موجودی خوراک دام است. یونجۀ سبز و تازه در هند بسیار محدود است. با توجه به محدودیت زمین های زراعی تحت کشت علوفه، نیاز به توسعۀ بیشتر چراگاهها و یونجه زارها احساس می شود. یکی از عوامل حائز اهمیت در اختیار داشتن بذر مرغوب علوفه است.
چشم اندازی به صنعت لبنیات هند
علاوه بر تمرکز بر روی پرورش دام و تغذیه ، هند در نظر دارد بخش لبنیات خود را تقویت کند. اما یک حقیقت روشن است : رشد صنعت لبنیات هند بیشتر از متوسط رشد لبنیات جهان است (4 / 4 درصد در مقابل 2 / 2 درصد). پروژه های دامپروری عظیمی با ظرفیت 500 تا 5000 گاو شیری در هند در حال تأسیس است که امید به موفقیت آنها زیاد است.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com