خواسته های مرغداران خوزستانی نادیده گرفته شد

خواسته های مرغداران خوزستانی نادیده گرفته شد

رسیدگی به خواسته های مرغداران استان خوزستان در مصوبات هیات دولت در سفر استانی به خوزستان رای نیاورد.
صفدر پیرمرادی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایانا گفت: با وجود مطرح کردن مشکلات مرغداران استان و داشتن جلسات متعدد با وزیر جهاد کشاورزی و وزرای معین کابینه احمدی‌نژاد، مشکلات مرغداران خوزستان در مصوبات هیات‌دولت جای نگرفت.
پیرمرادی جبران خسارت مرغداران بر اثر شیوع آنفلوآنزا، تمدید پرداخت وام مرغداران به بانک‌ها و بخشش سود بانکی و اقدام به‌موقع خرید تضمینی مرغ از مرغداران را ازجمله درخواست‌های مرغداران خوزستان بیان کرد که هیچ برنامه‌ای در پایان سفر استانی برای رفع آن پیش‌بینی نمی‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خوزستان اضافه کرد: با وجود آن‌که 600 میلیارد تومان به مرغداران اختصاص داده شده به‌دلیل بدهکاری مرغداران به بانک‌ها، مرغداران نمی‌توانند از تسهیلات این بودجه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: استان خوزستان ظرفیت 32 میلیون قطعه جوجه‌ریزی را در سال دارد و تولید مرغ آن 45 تا 50 هزار تن در سال دارد و بنا بر تغییر فصول شرایط به وارد کردن یا صادر کردن مرغ به استان‌های همجوار اقدام می‌کند.
پیرمرادی افزود: این استان 750 تا 800 مرغداری دارد که 30 درصد آن به‌صورت غیرفعال هستند و به‌طور مستقیم 200 تا 250 شغل ایجاد کرده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خوزستان اقدام نکردن شرکت پشتیبانی امور دام در خرید تضمینی از مرغداران را از دلایل کاهش قیمت مرغ و خسارت دیدن مرغداران بیان کرد.
پیرمرادی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در استان 950 تومان از در مرغداری‌ها خریداری می‌شود و قیمت مصرف‌کننده را واسطه‌ها و دلالان مشخص می‌کنند و با وجود این‌که قیمت تمام‌شده جوجه 300 تومان است آن را به قیمت 250 تا 260 تومان از مرغداران خریداری می‌کنند.
وی گفت: اگر به مشکلات مرغداران رسیدگی نشود صنعت مرغداری در استان خوزستان از بین رفته و تامین گوشت سفید و مواد پروتئینی در خوزستان دچار مشکل می‌شود.

 
کلمات کلیدی خوزستان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com