خلیلیان تبدیل ایران به بزرگترین واردکننده گوشت را تکذیب کرد

خلیلیان تبدیل ایران به بزرگترین واردکننده گوشت را تکذیب کرد
وزیر جهاد کشاورزی با تکذیب این ادعا که به یکی از بزرگترین واردکنندگان گوشت قرمز تبدیل شده ایم، تصریح کرد: از مجموع یک میلیون تن گوشت نیاز داخل 90 درصد آن در حال حاضر در داخل کشور تولید و تنها 10 درصد آن وارد می شود.
صادق خلیلیان گفت: در سال جاری ظرفیت واردات گوشت قرمز نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته که با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم واردات گوشت در سال آینده به حداقل ممکن برسد و به سمت خودکفایی در این بخش حرکت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: دولت با حمایت از دادمداریهای تولید گوشت و پرواربندی ها در سراسر کشور به دنبال کاهش واردات و سپس خود کفایی در تولید گوشت قرمز است که انشاالله محقق خواهد شد.
وزیر جهاد به خروج از انحصار واردات گوشت از برزیل اشاره کرد و افزود: در صددیم تا آن میزان واردات گوشتی که انجام می شود را از انحصار برزیل خارج کنیم،محلهای واردات را متنوع کنیم و این در سال آینده نمود بیشتری خواهد داشت.
خلیلیان یادآور شد: در سال 87 با خشکسالی شدیدی که حاکم شد برخی دامها به علت کمبود علوفه کشتار شدند که مقداری از حجم جمعیت دامی کشور کاهش یافت اما خوشبختانه از آن به بعد با برنامه ریزی های صورت گرفته و فعالیت دامداری های پرورشی به سمت کاهش واردات و افزایش تولیدات داخل حرکت کردیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com