خلج: در مقابل مردم سر تعظیم فرود آورده و عذرخواهی میکنم

خلج: در مقابل مردم سر تعظیم فرود آورده و عذرخواهی میکنم
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تا اسفندماه سال 94 ، ۱۳هزار رأس دام در کشور بر اثر بیماری تب برفکی تلف شده است و این تلفات همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: این سازمان بابت حتی یک راس تلفات دام به دلیل بیماری تب برفکی از مردم عذرخواهی می‌کند.
به گزارش خبرنگار ITPNews، مهدی خلج - رئیس سازمان دامپزشکی کشور -  امروز در نوزدهمین کنگره دامپزشکی کشور با موضوع بررسی چالش‌های دامپزشکی در ایران در سالن همایش‌ دانشگاه رازی، در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه در شرایط فعلی ایران در یکی از بدترین مناطق جغرافیایی جهان به ‌لحاظ مخازن ویروس تب برفکی قرار دارد اما رئیس این سازمان حتی برای تلف شدن یک رأس دام در کشور باید در مقابل مردم سر تعظیم فرود آورده و عذرخواهی کند.
خلج تصریح کرد: کشورهای اطراف ما از گذشته ناامن‌تر شده است اما سازمان دامپزشکی با همه محدودیت‌ها تمام سعی و تلاش خود را برای کنترل بیماری تب‌برفکی به کار می بندد.
وی با تاکید بر تاثیر مثبت رسانه ها در آگاه ساختن مردم و کنترل بیماری های دامی ، اظهار داشت: همه ی رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توانند با آگاه‌سازی مردم در کنترل این بیماری به سازمان دامپزشکی یاری برسانند.
خلج یادآور شد: در انگلستان بر اثر بروز بیماری تب برفکی 6 میلیون رأس دام معدوم شد اما رسانه های این کشور پیام‌های دامپزشکی را به گونه ای به مردم انتقال دادند که همه مردم با تمامی وجود از سازمان دامپزشکی فرمانبرداری نموده و بیماری را کنترل کردند.
وی افزود: همچنین در کشور تایوان در اثر همین بیماری 4 میلیون و 700 هزار رأس دام معدوم شد اما با پیام درست رسانه ها مردم این کشور نیز با حمایت دامپزشکی کشورشان بیماری را مهار نمودند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اطلاعات کامل از تعداد تلفات تا 15 اردیبهشت اعلام خواهد شد، گفت: تعداد تلفات تب برفکی تا فروردین امسال با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی بیماری‌های دامی استخراج و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: موج بیماری تب برفکی در سال 1389 در کشور 41 هزار دام را تلف نمود اما این بار با اقدامات پیگیرانه این سازمان از افزایش تلفات جلوگیری خواهیم کرد.{tor_sutitle}رئیس سازمان دامپزشکی کشور : ازعلاقمندان تولید واکسن دام و طیور دعوت می شود که با همکاری و بهره‌گیری از تکنولوژی دانش فنی مؤسسه رازی به سرمایه‌گذاری در این بخش بپردازند.{/tor_sutitle}
خلج اظهار داشت: 9 میلیون دز واکسن تب برفکی  از شرکت‌های مختلف خریداری شده که با ورود این واکسن‌های به کشور واکسیناسیون سراسری علیه این بیماری را اواخر اردیبهشت آغاز خواهیم شد.
وی بیان داشت: در حال حاضر مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی و همچنین تعدادی از شرکت خصوصی به تولید این واکسن پرداخته اند که به زودی توزیع و کمبود ها جبران خواهد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان نمود: ازعلاقمندان تولید واکسن دام و طیور دعوت می شود که با همکاری و بهره‌گیری از تکنولوژی دانش فنی مؤسسه رازی به سرمایه‌گذاری در این بخش بپردازند.
وی افزود: همچنین این افراد می توانند با سرمایه‌گذاری‌های مشترک و جذب کشورهایی که تکنولوژی بالاتری دارند اقدام به تولید واکسن در کشور نمایند.{tor_sutitle}بدون تامین امنیت شغلی برای فارغ‌التحصیلان دامپزشکی این سازمان به هدف نهایی خود یعنی ارتقای سلامت و بهداشت جامعه نمی‌رسد{/tor_sutitle}
خلج همچنین در مورد مراکز سنتی عرضه لبنیات، بیان داشت: باید در راستای ارتقاء کیفیت شیر خام تلاش کرد چرا که اگر شیر خام سالم تولید نشود فرآورده‌های نهایی آن هم سالم نخواهد بود به همین دلیل سازمان دامپزشکی به شدت به دنبال کاهش مراکز غیربهداشتی و افزایش مراکز بهداشتی است.
وی اظهار داشت: برای ارتقاء کیفیت بهداشتی شیر خام، طرحی را تهیه و به مجلس ارائه نموده ایم که براساس این طرح، از دولت خواسته شده تا به ازای هر لیتر تولید شیر خام 100 ریال در اختیار سازمان دامپزشکی قرار گیرد، تا با استفاده از این مبلغ فارغ‌التحصیلان دامپزشکی به عنوان بازرس بهداشتی شیر در روستاها مشغول به کار شوند.
خلج با بیان اینکه سازمان دامپزشکی مسئول اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی نیست، گفت:  بدون تامین امنیت شغلی برای فارغ‌التحصیلان دامپزشکی این سازمان به هدف نهایی خود یعنی ارتقای سلامت و بهداشت جامعه نمی‌رسد به همین دلیل در این راستا جلسات مشترکی با طرح انجمن‌های صنفی ارائه شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: بر اساس این طرح‌ها ادارات کل دامپزشکی استان‌ها و شهرستان‌ها برای همکاری با انجمن‌های تخصصی دامپزشکی در بخش خصوصی آمادگی پیدا خواهند کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com