خشکسالی و کمبود آب صنعت دامداری و کشاورزی چین را تهدید می‌کند

خشکسالی و کمبود آب صنعت دامداری و کشاورزی چین را تهدید می‌کند

به گزارش ایسنا،‌ رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند: درحالی که خشکسالی شدید در مناطقی از این کشور ادامه دارد، بیش از چهار و نیم میلیون نفر در شمال این کشور با کمبود آب مواجهند.
خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده است که خشکسالی در این کشور رو به گسترش بوده و محصولات زراعی و دام و طیور در مناطق جنوبی نیز در معرض خطر قرار دارند، این در حالی است که مقام‌های چین خواستار تلاش بیشتر برای مقابله با خشکسالی شده‌اند.
چین هر سال با سیل و خشکسالی مواجه می‌شود اما اخیرا شاهد تعییرات شدید در شرایط آب و هوایی بوده است.
به گفته مقام‌های چینی، روز جمعه گذشته در مجموع چهار میلیون و 610 هزار نفر در دسترسی به آب آشامیدنی مشکل داشتند که حاکی از افزایش آمار نسبت به یک هفته قبل بود.
هفته گذشته سه میلیون و 900 هزار نفر با کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند.
در همین حال گفته شده است که بیش از چهار میلیون دام و طیور با خطر تلف شدن مواجهند و محصول حدود 8.5 میلیون هکتار زمین زراعی به طور جدی آسیب دیده است.
خبرگزاری شینهوا گزارش کرده است که دولت چین بالغ بر 26 میلیون و 600 هزار دلار به مسئولان مناطقی که با خشکسالی مواجه هستند، کمک کرده تا آنها بتوانند با این مشکلات بهتر کنار بیایند.
این درحالی است که بخش عمده زراعت در چین وابسته به آب باران است زیرا بسیاری از کشاورزان این کشور به سیستم آبیاری مناسب دسترسی ندارند.

 
کلمات کلیدی خشکسالی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com