خشکسالی و بروز آسیب و خسارت به نهاده های خوراک دام مالدووا

خشکسالی و بروز آسیب و خسارت به نهاده های خوراک دام مالدووا
به گزارش آمارهای رسمی کشور مالدووا ، خشکسالی شدید در این کشور منجر به از بین رفتن و کمبود نهاده و دانه های خوراک گشته و احتمال دارد که طی چند ماه آتی شرایط بدتر از این شود.
به گزارش UniAgroProtect – سازمان تولیدکنندگان کشاورزی مالدووا – برداشت دانه های خوراکی امسال در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش خواهد داشت. 
رئیس این سازمان Alexandr Slusar اظهار داشت : طبق گزارشات وزارت کشاورزی و تغذیه، آمار مربوط به خسارت های ناشی از خشکسالی بسیار بیشتر از سال گذشته است. در واقع ارقام امسال را می توان مشابه سال 2012 میلادی دانست که صنعت با یکی از بزرگترین خشکسالی های تاریخ مواجه شد.
این وضعیت ، تولیدکنندگان خوراک را مجبور خواهد کرد تا از کشورهای همسایه نظیر اوکراین و رومانی نهاده وارد کنند که انتظار می رود بهای آن بسیار بیشتر از تولیدات داخلی باشد.
در واکنش به این وضعیت ، کشاورزان و دامداران از وزارت کشاورزی درخواست کردند تا با عرضۀ یارانۀ نهاده از این صنعت حمایت و پشتیبانی به عمل آورد؛ اما نمایندگان مربوطه اعلام کرده اند که تنها قادرند از طریق بودجۀ موجود و اختصاص داده شده به تولیدکنندگان کشاورزی که غیر قابل افزایش در سال جاریست ، از کشاورزان حمایت و جانبداری به عمل آورند.
        

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com