خسارت به مرغدران پرداخت شد؟/ مرغداری ها در یک قدمی ورشستگی

خسارت به مرغدران پرداخت شد؟/ مرغداری ها در یک قدمی ورشستگی
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان از صادرات162 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشورهای چین و ویتنام خبر داد.
دکتر وحید قدس در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا آغاز آذرماه جاری برای حمل 10 هزار و 201 راس دام زنده مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای صادر شده است.
افزود: واحد قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان سمنان در 8 ماهه اول سال 93 جهت حمل 9205 راس گوسفند و بز و 966 راس گاو و گوساله به مقصد دیگر استان‌های کشور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای صادر نموده است.
وی ادامه داد: طی این مدت برای خروج 2 میلیون و 168 هزار و 500 قطعه مرغ زنده به مقصد کشتارگاه‌ها و برای 2076 تن گوشت مرغ تازه و منجمد و بیش از 42 تن گوشت قرمز و 1112 تن شیر خام مجوز بهداشتی صادر شده است.
وی ادامه داد: هم‌چنین تعداد 3 میلیون و 530 هزار و 795 قطعه جوجه یکروزه با مجوز این اداره به واحدهای مرغداری شهرستان وارد شده است.
وی از صادرات 162 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشورهای چین و ویتنام از این شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای سال تا کنون با نظارت و مجوزهای این اداره ، 14500 کیلوگرم کرک و موی بز به کشور انگلستان و 64000 قطعه مرغ پولت تخمگذار به کشور ترکمنستان صادر شده است.
قدس خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کنترل نقل و انتقال دام زنده و فرآورده‌های خام دامی در پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، صدور گواهی بهداشتی تمامی این محموله‌ها از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور و به صورت آنلاین صورت گرفته و ضوابط بهداشتی فنی لازم از قبیل سلامت دام و فرآورده دامی، پلاک کوبی، واکسیناسیون و سم پاشی دام و حمل با خودروهای مجاز و واجدالشرایط، لحاظ شده است.
وی در پایان از کلیه صاحبان دام و طیور، متصدیان مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و حاملین این محموله‌ها درخواست که، برای نقل و انتقال هرگونه دام زنده و فرآورده‌های خام دامی مجوزهای بهداشتی – قرنطینه‌ای را از دامپزشکی محل خود اخذ کنند، چرا که در غیر این صورت طبق مقررات مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com