خرید واکسن های داخلی و جلوگیری از خروج سالیانه یک میلیون دلار

خرید واکسن های داخلی و جلوگیری از خروج سالیانه یک میلیون دلار

تحلیل - خبرگزاری فارس: پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر لزوم خرید واکسن‌های دام و طیور ساخت داخل، باعث شد تا سالانه از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت سازمان بازرسی کل کشور، بررسی این سازمان در خصوص خریدهای خارجی واکسن مورد نیاز دام و طیور به وسیله سازمان دامپزشکی حاکی است: با وجود اینکه بهای واکسن تولید داخل بسیار کمتر از مشابه خارجی آن است لیکن این واکسن از طریق واردات تأمین می‌گردید. (به عنوان مثال قیمت واکسن تب‌برفکی تولید داخل یک بیستم مشابه خارجی آن است.)
بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مرداد ماه سال جاری جلسه‌ای با حضور رئیس و مسئولان ذی‌ربط سازمان دامپزشکی کشور و مؤسسه تحقیقات و سرم‌سازی ایران برگزار کرد و از آنان خواست تا در راستای اجرای قانون «حداکثر استفاده از توان تولید داخل» نیازهای خود را از واکسن‌های دام و طیور ساخت داخل تأمین و نیازهای مازاد بر سقف تولید داخل را از منابع خارجی تأمین نمایند.
در پایان این جلسه تفاهمنامه‌ای بین حاضرین جلسه تنظیم و بدین ترتیب از خروج سالیانه یک میلیون دلار ارز جلوگیری به عمل آمد.

 
کلمات کلیدی دارو واکسن واکسن
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com