خرید حمایتی مرغ بومی در اولویت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی است

خرید حمایتی مرغ بومی در اولویت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی است
مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی گفت: خرید حمایتی و ذخیره سازی نژاد مرغ آرین (بومی) و حمایت از پرورش دهندگان آن در اولویت برنامه‌های کاری این شرکت است.

داود قربان نژاد  افزود: در همین راستا خرید مقدار ۲۷۰ تُن با مرغداران پرورش دهنده نژاد آرین عقد قرارداد شده و در حال کشتار و انتقال به سردخانه شرکت است.

مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی با بیان اینکه این مرغ‌ها با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۶۳۴ هزار و ۸۰۰ ریال در حال خریداری است، اظهار کرد: نژادهای دیگر مرغ گوشتی در استان از طریق اتحادیه‌ها خریداری می‌شود.
قربان نژاد ادامه داد: همواره باید به دنبال صیانت از ذخایر ژنتیکی کشور باشیم و طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی باید به دنبال اشاعه پرورش مرغ نژاد آرین در کشور بود چرا که این مساله می‌تواند در حوزه ذخایر ژنتیکی ما را به خود اتکایی و صادرات برساند.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه مرغ گرم در این استان بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ تُن در روز است، اضافه کرد: ذخیره سازی مرغ منجمد در سطح استان به میزان کافی انجام گرفته و این شرکت آمادگی لازم را برای کنترل قیمت‌ها با نظر تنظیم بازار استان و توزیع مرغ منجمد دارد.
مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ در بازار مناسب و کمتر از قیمت مصوب است گفت: مشکلی از نظر تهیه و توزیع وجود ندارد.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۷۴۰ واحد مرغ گوشتی است که روزانه بیش از ۲۵۰ تُن گوشت گرم مرغ تولید و علاوه بر تامین بازار استان، مرغ مازاد مصرف را به استان‌های همجوار ارسال می‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com