خرید تضمینی مجدد شیرخام با اما و اگرهایی همراه است

خرید تضمینی مجدد شیرخام با اما و اگرهایی همراه است
رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: اگر صنایع لبنی در افزایش قیمت‌ها همانند مشابه دوره‌های قبل مقاومت کنند ممکن است که خرید تضمینی شیر خام توسط سازمان تعاون روستایی مجدد شروع شود.
حسین صفایی رئیس سازمان تعاون روستایی کشور درخصوص اجرای مجدد طرح خرید تضمینی شیر توسط سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: بر اساس تصمیم سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان مبنی بر اینکه کارخانه‌های صنایع لبنی ملزم به افزایش قیمت شیر خام از دامداران هستند امیدواریم که این اتفاق صورت گیرد اما اگر مشابه دوره‌های قبل با مقاومت صنایع لبنی در افزایش قیمت‌ها مواجه شویم ممکن است که دوباره خرید تضمینی از دامداران شروع شود.
وی افزود: از آذرماه سال گذشته تا آذرماه سال جاری حدود 190 هزار تن شیر از دامداران خریداری شده و گفتنی است که اگر احیاناً افزایش قیمت از سوی صنایع اتفاق نیفتد این پروژه را ادامه خواهیم داد.
صفایی با اشاره به خرید تضمینی شیر بیان کرد: در واقع خرید تضمین شیر یک راه فرعی است و نباید فراموش کرد که فضای کالاهای کشاورزی در بازار نباید به نقطه‌ای برسد که مشمول خرید تضمینی شود زیرا قاعدتاً در شرایط مطلوب باید کل کالاهای تولیدی کشاورزی جذب بازار صنعت، صادرات و مصرف داخل شود.
رئیس سازمان تعاون روستایی در ادامه افزود: بنابراین اگر نظام تولید و تجارت با نقصان مواج شود خرید تضمینی به عنوان آخرین راه حمایت از کشاورزان انتخاب می‌شود.
صفایی تصریح کرد: سازمان حمایت در ماه گذشته کارخانه‌ها را ملزم به افزایش شیر کرده و به همین خاطر ما بایستی از بازار خارج می‌شدیم تا این اتفاق صورت گیرد و از طرفی امیدواریم که این کار در مسیر طبیعی خود پیش رود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com