خرید تضمینی شیر و گوشت در صورت تامین اعتبار

خرید تضمینی شیر و گوشت در صورت تامین اعتبار
امیر مفتخری کاشانی مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی ضمن این مطلب افزود: خرید تضمینی شیر و گوشت در قانون نظام جامع دامپروری دیده شده و در صورتیکه برای سال آینده اعتبار مورد نیاز آن تامین شود، در سال آینده شیر و گوشت به صورت تضمینی از دامداران خریداری می شود.
وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر اینکه دام های مولد روانه کشتارگاه می شوند، تصریح کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دامداران دام های مشکل دار و با عملکرد شیردهی پایین و در صورت نبود توجیه اقتصادی را از گله ها حذف و روانه کشتارگاه ها می کنند.
کاشانی نادیده گرفتن اقدامات انجام شده توسط دولت در راستای حمایت از دامداران را بی انصافی دانست و افزود: دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بابت حمایت از دامداران اقدامات گسترده ای انجام داده که به عنوان مثال معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی از محل کمک های فنی اعتباری، برای بخشودگی جرائم دیر کرد تسهیلات دریافتی دامداران از بانک ها اعتبارات خوبی را تخصیص داده و وام دامداران دوباره به مدت 5 سال تمدید شده است.
وی با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه ها باعث شد تا دامداران ظرفیت دامداری ها را براساس پروانه بهره برداری اداره کنند، اظهار داشت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و واقعی تر شدن قیمت ها ظرفیت دامداری ها در حد استاندارد رعایت می شود. به عنوان مثال: دامدار با ظرفیت نگهداری 100 راس گاو مولد، 150 راس گاو مولد را در دامداری خود نگهداری می کرد پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ظرفیت دامداری خود را به 100 راس رسانده و واقعی تر شدن قیمت ها باعث شده تا دامداران با استخدام کارشناسان متخصص سبب ارتقا مدیریت فنی دامداری خود شوند.
کاشانی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته 100 میلیارد تومان نقدینگی به صندوق حمایت از توسعه دامپروری که تعاونی های دامداری و خود دامداران اکثریت سهام آن را به خود اختصاص داده اند، گفت: این تزریق نقدینگی به منظور خرید کنسانتره و علوفه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال 89 تسهیلات کم بهره بانکی به منظور خرید 18 هزار راس تلیسه داخلی و اعتبار 711 هزار میلیون ریالی که برای این منظور به دامداران اختصاص یافته است، تصریح کرد: واحدهایی که ظرفیت ناقص داشتند با دریافت این اعتبار به ظرفیت کامل رسیدند و بازار تقاضا برای تولید کنندگان تلیسه نیز فراهم شد.
این مقام مسئول از اختصاص مبلغ 7 هزار و 872 میلیارد ریال اعتبار در سال 90 برای اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت و اصلاح سیستم برودتی به گاوداری ها خبر داد و گفت: این اعتبار برای گاوداری هایی که پروانه بهره برداری بالای 20 راس دارند اختصاص یافته که به این گاوداری ها حداقل 30 میلیون تومان اختصاص می یابد.
کاشانی با اشاره به توافقات بعمل آمده با شرکت مادر تخصصی ادامه داد: طرح بهینه سازی مصرف سوخت که به صورت خود اجرایی و توسط دامداران اجرا می شود 30 درصد مبلغ هزینه شده توسط دامدار به صورت بلاعوض توسط این شرکت پرداخت شده و می شود.
وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات شیر خشک باعث افزایش مناسب قیمت خرید شیرخام شده تصریح کرد: به تازگی در مجلس تصویب شده که 300 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 10 تا 13 درصد برای سرمایه گذاری در بخش دام کشور از طریق صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com