خرید تضمینی شیر تنها، مسکنی برای دامداران است

خرید تضمینی شیر تنها، مسکنی برای دامداران است
علی رضا عزیزالهی مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران درباره طرح خرید تضمینی شیر خام از دامداران اظهار داشت: از آذر ماه سال گذشته 170 هزار تن شیر خام از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده که درحال حاضر حجم و سقف خریداری محصول تنها می‌تواند از کاهش قیمت شیر خام جلوگیری کند و از طرفی تا حجم خرید تضمینی توسعه پیدا نکند قیمت به سقف ستاد تنظیم بازار نخواهد رسید.
وی افزود: در واقع افزایش حجم خرید تضمینی شیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی یا دولت به نرخ 1440 تومان از دامداران و تبدیل آن به شیر خشک صادراتی و خامه در بازار داخلی ضرر و زیان‌هایی را برای آنها در برخواهد داشت.
وی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران در ادامه گفت: بنابراین توسعه حجم خرید تضمینی شیر تنها با افزایش منابع سازمان تعاون روستایی امکان پذیر است زیرا با توجه به منابع موجود خرید تضمینی در سال بیش از 200 هزار تن نخواهدبود.
وی خاطر نشان کرد:  خرید تضمینی شیر تنها مسکنی برای دامداران است اما درمان قطعی این مشکل این است که قدرت خرید مردم افزایش یابد. زیرا بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها قدرت خرید مردم تعدیل شده و لازم است که این قدرت احیا شود تا مردم کالاها را به قیمت واقعی بخرند
مدیرعامل اتحادیه یادآور شد: درواقع دولت باید به افزایش قدرت خرید مردم کمک کند به طوری که منابع و تسهیلاتی در جهت حمایت به صنعت خودرو اختصاص داد و لازم است برای حمایت از این صنعت نیز منابع و امکاناتی را درنظر بگیرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه عدم تمکین کارخانه‌های لبنی به خرید شیرخام به نرخ مصوب مشکلاتی را برای دامداران به وجود آورده زیرا باتوجه به افزایش قیمت محصولات لبنی از 17 ماه گذشته تا کنون قیمت شیرخام ثابت مانده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com