خرید تضمینی 2360 تومانی مرغ زنده را پیگیری می‌کنیم

خرید تضمینی 2360 تومانی مرغ زنده را پیگیری می‌کنیم
وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ زنده با هزینه تمام شده 2360 تومان تعیین شده که به وزارت بازرگانی سابق به عنوان متولی تنظیم بازار برای خرید مرغ مازاد از مرغداران، ابلاغ شده است و پیگیری می کنیم که همین قیمت اعمال شود.
صادق خلیلیان درباره حمایت‌های دولت از چایکاران و تولید چای اظهار داشت: چای خشک تولید کارخانه‌ها را بخش خصوصی خریداری کرد و برای اولین بار چای مازادی که روی دست دولت بماند و به صورت چای سنواتی درآید، نداشتیم.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:  سازمان چای در جهت حمایت از چایکاران در تمام مراحل فرآوری چای فعال است. تمام افراد دست اندرکار مرتبط با چای اعم از چایکاران و کارخانجات مرتبط باید مورد حمایت قرار گیرند چرا که چای یک نوشیدنی مورد علاقه و استفاده مردم است و به همین دلیل بروی فرآوری آن باید کار خوبی صورت گیرد تا مردم چای ایرانی را به خوبی مصرف کنند.
وی خاطر نشان کرد: با اقداماتی که از سال قبل آغاز شده و امسال هم ادامه دارد، کیفیت چای افزایش پیدا کرده است. در گذشته از مجموع خرید برگ سبز چای تنها 14 درصد درجه یک بود اما امسال این رقم به حداقل 31 درصد افزایش پیدا کرده است. این نشان دهنده افزایش کیفیت خرید برگ سبز چای از کشاورزان است.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: به همان نسبت هم پول بیشتری به کشاورزان پرداخت شده است زیرا قیمت برگ سبز درجه یک تقریبا دو برابر درجه دو است و همین نشان دهنده توجه ویژه دولت به موضوع چای است.
خلیلیان ادامه داد: با اقداماتی که آغاز شده و ادامه دارد و به ویژه فرآوری به سمتی خواهیم رفت که چای ایرانی با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و آنها رغبت بیشتری برای خرید آن داشته باشند.
وی همچنین درباره قیمت خرید مرغ زنده از مرغداری ها نیز گفت: قیمت مرغ زنده از نظر هزینه تمام شده 2360 تومان تعیین شده که به وزارت بازرگانی سابق به عنوان متولی تنظیم بازار و خرید مرغ مازاد از مرغداران، ابلاغ شده است.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم که همان قیمت اعمال شود و امیدواریم شرکت پشتیبانی و امور دام که الان تحت پوشش وزارتخانه جدید صنعت، معدن و تجارت است، هر چه سریع تر به خرید ذخیره سازی مرغ اقدام کند تا مرغ مازاد را جمع آوری کنیم و قیمت ها در بازار متعادل شود.
 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار گفت : ۹۰/۰۶/۲۳

    اقای وزیر لطفا اعلام کنید مسول این همه نابسامانی کیست؟

    پاسخ...
  •  

    saeed گفت : ۹۰/۰۶/۲۳

    اخر تا کی وعده الکی به خدا ما مرغداران گوشامون مثل بقیه هست شما چه جوری مارا می بینید که هی وعده الکی می دید

    پاسخ...
  •  

    صفائیان-مرغدار گفت : ۹۰/۰۶/۲۳

    اقای وزیر شما که صاحب نظر هستی تو اقتصاد کشاورزی میتونی حساب کنی وقتی نقطه سر به سر تولید یک کیلو مرغ زنده بالای 2200 تومان هست و مرغدار میفروشه 1750 تومان با 450 تومان ضرر در هر کیلو ایا دوباره میتونه کمر راست کنه و کار کنه؟ اقای وزیر دهها سال هست که یک دریغ و افسوس بزرگ در دل همه تولید کننده های کشور جا کرده :افسوس که همیشه دیر می رسیم

    پاسخ...
  •  

    mehdi lesan گفت : ۹۰/۰۶/۲۴

    tamame in moshkelat khode ma morghdarhr hastim bayad be jaye tolide morgh kole sarmayeharo bebaim to tala ya dollar va in kar besiyar doroste chon hamin dore ke morgh mi foroshim agar tala mikharidim 30 % sod mikardim na zarar

    پاسخ...
  •  

    مرغداران کنگاور گفت : ۹۰/۰۶/۲۴

    اقای وزیر دلیل این کاهش قیمت مرغ را فقط می توان در صدور بی رویه مجوز دانست مگر کشور ایران چقدر ظرفیت دارد مرغ هم که صادر نمیشود

    پاسخ...
  •  

    احمد پور گفت : ۹۰/۰۶/۲۵

    افسوس و صد افسوس

    از ماست که بر ماست

    چرا آخه دست از سز مرغ بر نمیدارید ؟ به خداااااااااا قسم کسی نمیخواد شما مرغ بخرید . به شما چه که مرغ بخرید و وقتی فاسد شد بدید به مردم . بابا دست از سر مرغ و مرغدار بردارید . واردااااااااااااااات نکنییییییییید . . حتما 2360 می خرید و بعد میگید جای پولتون ذرت و سویا ببرید و اونا رو دوبله حساب مب کنبد دیگه مگه نه ؟ بابا این کارا قدیمی شده . همه می دونن دیگه این چیزا رو . دیگه مثل قدیم نیست که 4 تا دیپلم ردی بیان بشن مرغدار که وقتی بهشون بگید دو دو تا بترسن . همه تحصیل کرده هستند . حساب کتاب سرشون میشه . تا کی آخه می خواید خراب کنید تولید رو ؟ لا اقل بگید ما 3 سال می خوایم شما رو داغون کنیم بعدش ولتون کنیم تا ما بدونیم چه خاکی به سرمون کنیم . فضولی نکنید . با جیب مردم پز ندید . ای وااااااااای بر ما .

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ان لرستان گفت : ۹۰/۰۶/۲۶

    لطفاً سخنرانی نکنید به وعده هایتان عمل کنید راستی شما کاره ای نیستید وزیر بازرگانی با مجوز واردات مرغدار ها به روز سیاه نشانده حالا قرار داد ترکمنچای با مرغدار می خواهند ببندند تو را به آن کسی کی می پرستی آیا خودتان حاضرید به عنوان یک تولید کننده این قرار دا د ظالمانه را ببندید دیگر امیدی هم به دولت عدالت پرور نیبست .

    پاسخ...
  •  

    احمد پور گفت : ۹۰/۰۶/۲۷

    همین الان با رییس پشتیبانی استانی که اسمشو نمیگم تماس گرفتم ( 27 شهریور 90 ) گفت این آقای وزیر ( ) و از این خبرا نیست و این قیمت هم اعمال نمیشه و خرید با همون قیمت قبلی انجام میشه .
    راست هم میگه . وقتی پشتیبانی شده عامل واردات دیگه چه نتیجه بهتری قراره داشته باشه ؟

    پاسخ...
  •  

    تولید کننده مرغ از اصفهان گفت : ۹۰/۰۶/۲۷

    با سلام آقای وزیر شما که دنبال دفاع از مرغدار هستید و نظرتان را وزارت بازرگانی نمی پذیرد و دسترسی به مراجع تقلید دارید لطفا یک استعلام کنید از مراجع تقلید که مگر یکی از شرایط صحت معاملات ( خرید و فروش ) قصد و رضایت طرفین معامله ( متعاملین ) نیست ؟ آیا از نظر شرعی خرید مرغ زنده از تولیدکننده مرغ بدون اینکه وی دخالت در تعیین قیمت داشته باشد و زیر قیمت تمام شده ( حدود 450 تومان) برای هرکیلو و بدون رضایت تولید کننده و برای دفاع از مصرف کننده چه صورتی دارد آیا جایز است - واجب است - حلال است - مکروه است - مباح است یا حــــــــــــــــــرام اســـــــــت ؟ مسئولین محترم سایت ITP اگر شما هم لطف بفرمایید و این موضوع مهم را پیگیری نمایید قطعا همه مرغداران از شما ممنون هستند و تکلیف آنان مشخص میگردد . بنده در این شرایط بازار فعلی که تولید خود را کیلویی 1900 تومان فروخته و تلفات زیاد هم نداشته ام در یک واحد 10000 قطعه ای حدود 10 میلیون تومان ضرر نموده ام

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com