خرید 5000 تن دام عشایر برای جلوگیری از کاهش قیمت

خرید 5000 تن دام عشایر برای جلوگیری از کاهش قیمت
قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: با توجه به کاهش قیمت دام و گوشت، از طریق وزارت جهاد کشاورزی مصوبه ای ابلاغ شد تا 5000 تن از دام عشایر کشتار و به قیمت کیلویی 24 هزار تومان از آنها خریداری شود، چراکه قیمت دام زنده به کیلویی 9500 تا 11 هزار تومان رسیده است.
 میر ولی صفرزاده با بیان این که هزینه ثابت برای استقرار هر اکیپ در مناطق ییلاقی حدود 200 میلیون تومان است، اظهار کرد: با توجه به پراکنش و حجم کوچ عشایر به مناطق ییلاقی که دسترسی‌شان به مراکز بهداشتی و درمانی کمتر از مناطق قشلاقی است، ضرورت دارد حدود 160 اکیپ پزشکی با تجهیزات کامل مانند آمبولانس به صورت نیمه دائم در چهار ماهه حضور عشایر در مناطق ییلاقی مستقر شوند که اجرای این طرح به حدود 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر ادامه داد: در سال های تصدی‌گری دولت گذشته این طرح به شورای عالی عشایر پیشنهاد شد اما به مراحل اجرایی نرسید اما مجددا آن را به شورای عالی عشایر پیشنهاد دادیم تا به تصویب رسیده و اجرایی شود.
افزایش بیش از 2 برابری اعتبار برای اسکان عشایر
صفرزاده اظهار کرد:‌ طی سال های برنامه پنجم به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم اسکان عشایر را آن طور که باید و شاید انجام دهیم و اگر امسال بودجه تخصیص یابد و بتوانیم 6500 خانوار عشایری برنامه ریزی شده را اسکان دهیم حدود 17 هزار خانوار در برنامه پنجم اسکان پیدا می کنند که در این صورت نیمی از هدف پیش بینی شده در این برنامه بلند مدت محقق می شود.
قائم مقام سازمان امور عشایر خاطر نشان کرد: 220 هزار خانوار عشایری در قالب یک میلیون و 200 هزار نفر در مناطق مختلف کشور پراکنده شده اند که طی 20 سال گذشته حدود 81 هزار خانوار در قالب 550 هزار نفر اسکان پیدا کرده‌اند و امیدواریم در برنامه ششم توسعه ضمن افزایش اعتبارات بتوانیم سرعت بیشتری به طرح اسکان عشایر بدهیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com