خرید 307 تن مرغ منجمد در خراسان جنوبی

خرید 307 تن مرغ منجمد در خراسان جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 307 تن مرغ منجمد در استان خریداری شده است.
هاشم ولی‌پور مطلق در جمع کارکنان جهاد‌کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در پی وقوع خشکسالی و سرمازدگی اخیر برای حمایت از دامداران دام مازاد دامداران در سطح شهرستان‌های استان خریداری می‌شود.
وی تصریح کرد: قیمت خرید دام زنده شامل بره ماده و بز نر و بزغاله هر کیلو 8 هزار و 500 تومان، بره نر هر کیلو 9 هزار تومان، میش هر کیلو 6 هزار و 500 و بز ماده هر کیلو 5 هزار و 500 تومان اعلام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون سقف مشخصی برای تعداد دام خریداری شده اعلام نشده است و این موافقت‌نامه در چهار استان کشور برای کمک به دامداران در راستای خشکسالی‌های مداوم در این استان‌ها است.
ولی‌پور مطلق با بیان اینکه از آغاز خرید دام تاکنون تعداد 5 هزار و 227 راس دام با وزن 200 هزار و 395 کیلوگرم از دامداران خریداری شده است، افزود: کار خرید دام مازاد خشکسالی همچنان در سطح استان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سقف 17 هزار راس دام مازاد روستاییان و عشایر در این استان خریداری شود.
وی مشکل اصلی دامداران را نقدینگی دانست و گفت: برای تسکین خشکسالی دامداران استان مقدار 3 هزار تن جو خریداری شد که با بازپرداخت شش ماهه بین دام‌های دامداران توزیع شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید دام امانی و زنده از هفته گذشته در استان آغاز شده است، اضافه کرد: تا زمانی که متقاضی وجود داشته باشد این امر ادامه دارد.
ولی‌پور مطلق تصریح کرد: دامداران می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای ثبت‌نام مراجعه تا اکیپ خرید نسبت به شناسایی و تحویل دام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تامین علوفه و سبوس برای دام‌های دامداران سهمیه خارج از استانی اختصاص یافته است، یادآور شد: این میزان سبوس به کارخانه‌های خوراک دام تحویل و با معرفی شرکت‌های تعاونی دامداران بین دام‌های دامداران استان توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید مرغ منجمد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از آغاز سال جاری مقدار 307 تن مرغ منجمد خریداری شده که تا تاریخ 22 آبان‌ماه سال جاری میزان 97 تن و از تاریخ 22 آبان‌ماه امسال تاکنون به 210 تن رسیده است.

 
کلمات کلیدی خرید مرغ منجمد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com