خروج مرغ زنده و گوشت مرغ از فارس ممنوع شد

خروج مرغ زنده و گوشت مرغ از فارس ممنوع شد

به دستور استاندار فارس و با هدف تنظیم بازار مرغ در آستانه سال نو خروج مرغ زنده و گوشت مرغ از این استان ممنوع شد.
به گزارش ایرنا دکتر روح الله احمدزاده در جلسه ستاد نظارت و تنظیم بازار استان فارس گفت: هرمدیری که در روزهای اوج خرید مردم، با سوء مدیریت خود موجب افزایش قیمت ها شود، جایی در بخش های مدیریتی این استان نخواهد داشت.
وی اجرایی شدن مصوبه ستاد تنظیم بازار استان فارس را جهت عرضه مرغ با قیمت دوهزار و 850 تومان یک آزمون مهم برای مدیران دانست و افزود: از امروز هر فروشگاهی که مرغ را با قیمت بالاتر از این مصوبه به شهروندان عرضه کند، توسط سازمان تعزیرات پلمب خواهد شد.
استاندار در این جلسه پس از استماع گزارشی در خصوص خروج مرغ و بارگیری 35 تن مرغ زنده از یکی از شهرستان های استان فارس به مقصد یکی از استان های مجاور، دستور توبیخ فرماندار آن شهرستان را صادر کرد.
وی با بیان اینکه ما حاضر به ضرر حتی یک دامدار یا مرغدار در استان فارس نیستیم، ادامه داد: متاسفانه با وجود اعلام قیمت کارشناسی توسط وزارت بازرگانی در خصوص قیمت مرغ، شاهد سوء استفاده عده ای سودجو هستیم که فقط می خواهند خون مردم را بمکند و قطعا اجازه نخواهیم داد چنین افرادی فضا را بر مردم تنگ کنند.
احمدزاده با تاکید بر لزوم افزایش گسترده و افزایش سرعت توزیع مرغ منجمد در شهر، خطاب به مسوولان استان فارس و حاضران در این جلسه اظهار داشت: حتی اگر لازم باشد از جیب خودتان هم هزینه کنید اما اجازه ندهید گران شدن برخی کالاها در ایام باقی مانده تا عید نوروز به خانواده های مستضعف فشار بیاورد.
وی با اعلام اینکه مقرر شده در آستانه ایام نوروز و در تعطیلات نوروزی از هر شهرستان حداقل سه متخلف به مردم معرفی شوند ابراز امیدواری کرد که هیچ واحد صنفی در لیست متخلفین این ایام قرار نگیرد.
استاندار فارس با تاکید بر لزوم تشدید بازرسی های این ایام ادامه داد: اکیپ های ویژه ای در شهرستانها به ریاست فرمانداری ها و با حضور بازرسان بازرگانی و تعزیرات حکومتی نسبت به تعطیلی و برخورد با واحدهایی که تعدد تخلف دارند اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به رشد 100 درصدی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در آستانه عید نوروز در استان فارس دستور پیگیری علت عدم برگزاری این نمایشگاهها در سه شهرستان استان فارس را صادر کرد و به کسانی که همکاری مطلوبی در برگزاری چنین نمایشگاههای نداشته اند تذکر جدی داد.
استاندار فارس همچنین در این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید بر لزوم یکسان سازی قیمت آجیل و خشکبار تاکید کرد و افزود: سازمان بازرگانی و مجمع امور صنفی باید بر حسن اجرای این مصوبه ستاد تنظیم بازار استان فارس نظارت داشته باشند.
معاون برنامه ریزی استانداری فارس هم در این جلسه با اشاره به اینکه استانداری علاقه مند به حمایت منطقی از تولیدکنندگان برای کنترل بازار است اظهار داشت: سازمان های مرتبط با توزیع مرغ در این استان برای توزیع ذخیره مرغ منجمد در بازار آمادگی کامل دارند.
محمد حسین فروزانمهر ادامه داد: اجازه نخواهیم داد زیاده خواهی برخی سودجویان بر مردم استان فارس خصوصا قشر مستضعف فشار بیاورد.
وی بیان داشت: از تمام ابزارهایی که در اختیار مدیریت استان فارس است برای جلوگیری از فعالیت افراد سودجو استفاده خواهیم کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com