خروج از انحصار واردات نهاده های دامی راهکار کاهش نرخ گوشت

خروج از انحصار واردات نهاده های دامی راهکار کاهش نرخ گوشت
رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: سودی که واسطه‌ها از بازار نهاده‌های خوراک دام کسب می کنند به نوعی موجب گران تر شدن گوشت در بازار می‌شود.
علی اکبری درباره زمزمه‌های ارزان شدن تعرفه واردات گوشت،گفت: کاهش به یکباره تعرفه واردات گوشت خلاف اقتصاد مقاومتی  است زیرا باید حمایت از  تولید داخلی درسرلوحه اموراقتصادی قرار بگیرد.
نماینده مردم بجنورد،مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بایدازظرفیت تولید داخلی استفاده بهینه کنیم و این همان نگاه درون زا اقتصاد مقاومتی است،  تصریح کرد: واردات گوشت با تعرفه ارزان قیمت به سبکی که نگاه  مصرف کننده را  بطورکامل معطوف به کالای مشابه  خارجی کنیم، موجب می شودچرخه تولید داخلی از صحنه رقابت خارج شود.
اکبری افزود:انحصاری بودن واردات خوراک دام مانع ازکاهش نرخ نهاده های  دامی می‌شود ودر نتیجه نمی توان نرخ گوشت را در این شرایط به ارزانی رساند و این در  حالی استکه راهکار منطقی برای ثبات بازار نهاده های دامی حذف واسطه ها  از این چرخه است زیرا مشخص  است، زمانی که سود واسطه ها را از  نهاده های دامی کسر کنیم، نرخ گوشت به نحو اصولی کاهش می یابد.
رییس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس ،یادآورشد: سودی که واسطه ها از بازار نهاده های خوراک دام کسب می کنند به نوعی موجب گران تر شدن گوشت در بازار اقتصادی کشورمی‌شود.

پیش از این مدیرکل امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت اعلام کرده بود که باید، تعرفه واردات از ۲۶ درصد به ۵ درصد کاهش یافته و ارز مبادله‌ای بجای ارز آزاد، در نظر گرفته شود.به گفته کلامی بجستان با توجه به قیمت جهانی گوشت گرم گوساله، عدم تعدیل تعرفه و تخصیص ارز به معنی عدم توجیه اقتصادی واردات خواهد بود و پذیرش این پیشنهاد نه تنها تهدیدی برای تولید داخل نیست بلکه از ادامه افزایش نرخ گوشت گوساله جلوگیری می کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com