خراسان رضوی پنج هزار تن مرغ به افغانستان صادر کرده است

خراسان رضوی پنج هزار تن مرغ به افغانستان صادر کرده است
مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری پنج هزار تن مرغ از خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.
مجتبی مزروعی، با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص توزیع مرغ در استان گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال تولید گوشت مرغ بیش از ۱۴۰ هزا تن خواهد رسید، در ماه های اخیر شاهد مشکلاتی بوده ایم که اقداماتی برای رفع آنها صورت گرفته است.
مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور ثبات قیمت بازار، مصوبه ای در خصوص صادارات گوشت مرغ تخم گذار پایان دوره، به سایر استان ها علی الخصوص سیستان وبلوچستان تصویب شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به سطح تولید مرغ در استان که مازاد بر نیاز است و همچنین کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در بازار به صورت موقتی از ورود مرغ زنده و گوشت مرغ از سایر استان ها به خراسان رضوی ممانعت به عمل آمده است.
مزورعی در خصوص اعلام قیمت مرغ در بازار اظهار کرد:  قیمت مرغ زنده به صورت روزانه و یا هفته ای دوبار از سوی اتحادیه  و انجمن مرغداران مرغ گوشتی اعلام و قیمت گوشت مرغ در بازار متناسب با قیمت مرغ زنده وافت کرایه حمل در بازار مشخص می شود.
مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: بحث صادرات مرغ به خارج از کشور نیز در حال پیگیری است و از ابتدای سال جاری پنج هزار تن مرغ از خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.
مزروعی از پیگیری زنجیره تولید برای ساماندهی تولیدات در استان خبر داد و افزود: سه زنجیره تولید تاکنون به تهران معرفی شده است که امید است با ساماندهی زنجیره ها این مشکل مرتفع شود.
وی عنوان کرد: طرح اولیه ساماندهی کشتارکُن ها به منظور کنترل تنظیم بازار تدوین شده است و برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شده که  پس از تایید، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com