خانوار روستایی 75 درصد گوشت و شیر کشور را تامین می‎کنند

خانوار روستایی 75 درصد گوشت و شیر کشور را تامین می‎کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: خانوار روستایی 75 درصد گوشت و شیر کشور را تامین می‎کنند.
سیدنصیر سیدمحمدی صبح امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: متاسفانه طرحی در هیئت دولت مصوب شده که بر اساس آن اجازه داده نمی‎شود دامداری کوچک روستایی در کنار خانوار روستایی شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: اگر اقدام مذکور صورت بگیرد با مشکلات عدیده‎ای در کشور مواجه خواهیم شد بنابراین نیاز است نمایندگان استان در این راستا تلاش و پیگیری لازم را داشته باشند.
فقط 65 درصد کود تخصیصی تحویل استان شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص بیمه محصولات کشاورزی بیان داشت: به لحاظ اهمیت پوشش بیمه‎ای محصولات کشاورزی در پشتیبانی و حمایت از کشاورزان و کاهش دامنه ریسک و ایجاد بستر مناسب سرمایه‎گذاری لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا با افزایش اعتبارات، بیمه محصولات کشاورزی صورت پذیرد.
سیدمحمدی با بیان اینکه در سال گذشته 122 هزار تن کود تخصیصی در اختیار استان قرار گرفت ابراز داشت: از این میزان تخصیصی فقط 65 درصد آن تحویل استان شده است که پیش‎بینی کردیم اختصاص کود تا پایان سال شتاب بیشتری بگیرد.
وی کمبود کود در استان را یکی از مشکلات این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کود و کاهش سود کارگزاران توزیع‎کننده از شش به دو درصد کاهش یافته که موجب عدم رغبت کارگزاران توزیع کود شده است.
مشکلی در تامین بذر ندارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه مشکلی در تامین بذر استان وجود ندارد عنوان کرد: سال گذشته در استان 22 هزار تن بذر مورد استفاده قرار گرفت و این رقم در سال جاری به 25 هزار تن رسید.
سیدمحمدی اذعان داشت: در استان بیش از یک‎هزار کیلومتر جاده بین‎مزارع نیاز است که سالانه حدود 100 کیلومتر اعتبار برای جاده بین‎مزارع تخصیص داده می‎شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com