حک قیمت روی تخم مرغ تاثیری بر جولان دلالان ندارد

حک قیمت روی تخم مرغ تاثیری بر جولان دلالان ندارد
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، گفت:حک کردن قیمت برروی هرعدد تخم مرغ نمی تواند راه اصلی و مناسبی برای جلو گیری از ورود دلالان به بازاراین محصول پروتئینی باشد.
محمدرضا امیری کهنوج، درپاسخ به این مطلب که ازشنبه (9 آذرماه ) تخم‌مرغ قیمت‌دار در بازار عرضه می‌شود که براساس مصوبه ابلاغ شده قیمت هرعدد تخم‌مرغ زرد معمولی 320 تومان وهرعددتخم‌مرغ زعفرانی نیز330  تومان درنظرگرفته شده است، که این مهم به اعتقاد برخی از مسئولان دولتی می تواند باعث کوتاه شدن دست دلالان و واسطه گران از بازار تخم مرغ شود، به نظر شما آیا قیمت حک شده برروی هرعدد تخم مرغ می تواند باعث کوتاهی دست دلالان در نوسانات قیمتی تخم مرغ و تثبیت قیمت این محصول دربازارهای مصرفی شود؟ گفت: این عملکرد از یک سو می تواند به صنف تخم مرغ فروشان کمک کند که فروشنده ای که محصولش فقط 320 تومان می ارزد آن تخم مرغ را 330 تومان عرضه نکند اما از جهتی که بتواند باعث کوتاه شدن دست دلالان و واسطه گران از بازار تخم مرغ شود توجیهی وجود ندارد.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ازنظرمن عملکرد مسئولان دولتی درخصوص حک کردن قیمت برروی هرعدد تخم مرغ  نمی تواند راه اصلی و مناسبی برای جلو گیری از ورود دلالان به بازاراین محصول پروتئینی باشد.
نماینده مردم در مجلس نهم، اظهارداشت: درخصوص جلوگیری از نوسانات قیمتی تخم مرغ  ازسوی ستاد تنظیم بازار باید یک قیمت گذاری مناسبی صورت گیرد تا بدین جهت دلالان نتوانند باعث بی ثباتی قیمت در بازار مصرفی تخم مرغ شوند.
وی، با تأکید براینکه تخم مرغ محصولی در بسته است و به هیچ عنوان نمی توان کیفیت آن را شناسایی کرد،تصریح کرد: باوجود اینکه قیمت هرعدد تخم مرغ  برروی آن حک است اما بی شک دلالان و واسطه گران بازار پرسود این محصول پروتئینی را رها نمی کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: به عنوان مثال دلالی تخم مرغی را با کیفیت 320 تومان تولید می کند اما برروی آن قیمت 330 تومان را حک می کند و این مابه التفاوت 10 تومانی در هر شانه از تخم مرغ می تواند سود چند برابری برای دلالان و سودجویان به دنبال داشته باشد به همین جهت عملکرد مسئولان در خصوص  حک کردن قیمت بر روی هر عدد تخم مرغ عملکرد کارشناسانه ای برای کوتاهی دست دلالان و سود جویان نیست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com