حمایت وزارت کشاورزی از صادرات دام سبک از کشور

حمایت وزارت کشاورزی از صادرات دام سبک از کشور
قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور مجلس از حمایت وزارت جهاد کشاورزی از صادرات دام سبک خبر داد.
خلیل آقایی در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان سراب با بیان اینکه مشکلی از لحاظ اعتبار نداریم، افزود: شهرستان ها می توانند در ایجاد صندوق توسعه بخش کشاورزی پیش قدم شوند و هر چه قدر پول گذاشتند دولت آماده است 49 درصد آن را واریز کند تا در خدمت تولید باشد و در این خصوص گندمکاران این شهرستان در اولویت هستند.
وی با بیان اینکه هر کسی بخواهد دام سبک صادر کند مورد حمایت قرار می‌گیرد، افزود: شرایط صادرات این محصول به سایر کشورها فراهم شده است.
آقایی ادامه داد: بر پایه سیاست های اساسی و زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار بخش کشاورزی و برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و کاهش ضایعات در مراحل کاشت، داشت و برداشت، مکانیزاسیون کشاورزی و انجام به موقع عملیات کشاورزی در اولویت است.
قائم مقام وزیر کشاورزی با بیان اینکه تلاش ما این است که از تمام توان، پتانسیل و ظرفیت های موجود کشور استفاده کنیم تا به سمت خودکفایی حرکت کنیم، افزود: این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
وی با بیان اینکه با توجه به تدابیر اندیشیده شده، کشاورزان نباید دغدغه ای برای فصل کشت داشته باشند، ادامه داد: تامین امنیت غذایی کشور اصل مهمی در فعالیت های کشاورزی است و این مسئله یکی از سیاست های اساسی و کلان اعلام شده توسط مقام معظم رهبری بوده و دولت و مجلس با حساسیت ویژه ای پیگیر رفع مشکلات و گشایش مسیرهای توسعه ای در این حوزه هستند.
آقائی اظهار امیدواری کرد تا آخر آبان ماه مشکل قانونی و اعتباری سد تاجیار در شهرستان سراب را حل شود و پروژه به افتتاح برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com