حمایت دولت از دامداران و مرغ‌داری‌ها با عرضه جو و گندم یارانه‌ای

حمایت دولت از دامداران و مرغ‌داری‌ها با عرضه جو و گندم یارانه‌ای

 دولت برای حمایت دامداران و طیور یک میلییون تن جو و یک میلیون تن گندم بصورت یارانه‌ای در اختیار دامداران و مرغداران قرار داده تا هزینه‌های خوراک دام و طیور آنها کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازشبکه ایران ،صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی ، دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را واسطه‌گری برخی از خریداران جو و گندم در بورس کالا ذکر کرد و گفت: در بورس کالا ممکن است افراد دیگری به جز تولیدکنندگانی که به جو و گندم برای مصارف خود نیاز دارند، در بورس کالا اقدام به خرید با قیمت‌های بالاتر کنند و سپس به تولیدکنندگان و آنهایی که نیاز دارند، بفروشند.
هرچند این مسئله سبب شده بود تا برخی رسانه‌ها مدعی دو نرخی و گران شدن جو در بازار و فشار بر دامداران و مرغداری‌ها به دلیل این مساله در بورس کالا شوند اما وزیر کشاورزی این دو نرخی بودن را نتیجه عرضه در بورس و روند معمولی عرضه و تقاضا در حراجی بورس عنوان و تصریح کرد: با توجه به این مساله، برای کمک به واحدهای دامداری و مرغداری، عرضه یک میلیون تن گندم و یک میلیون تن جو یارانه‌ای از سوی دولت هدفگذاری و از یک ماهه گذشته عرضه آن شروع شده است.
خلیلیان همچنین با اشاره به وظیف سازمان تعاون روستایی در خرید تضمینی محصولات کشاورزی از تولیدکنندگان، افزود: این سازمان محصولات خریداری شده از جمله گندم و جو را از طریق مزایده در بازار بورس کالا به مشتریان عرضه می‌کند.
به گفته وزیر جهادکشاورزی، دامداران و مرغ‌داری‌ها می‌توانند برای خرید گندم و جو یارانه‌ای از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی استانی و اتحادیه‌هایی که تحت پوشش هستند اقدام کنند.

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com