حمایت از کارخانه‌های روغن‌کشی نباید از جیب مرغداری‌ها باشد

حمایت از کارخانه‌های روغن‌کشی نباید از جیب مرغداری‌ها باشد

علیرضا مختاری ـ مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران (میهن) ـ در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره تعرفه کنجاله سویا گفت: زمانی که این تعرفه 25 تا 30 درصد بود سالانه 70 میلیارد تومان هزینه برای مرغداران به همراه داشت.
وی با تاکید بر اینکه مرغداران هیچ اعتراضی به پرداخت یارانه و حمایت از کارخانه‌های روغن کشی ندارند افزود: در این خصوص باید اقدام کارشناسی صورت بگیرد و چنانچه این کارخانه‌ها نیاز به حمایت دارند دولت این حمایت را انجام دهد ولی این یارانه و حمایت نباید از جیب مرغداری‌ها پرداخت شود.
مختاری خاطرنشان کرد: مرغداری‌ها زیرمجموعه بخش کشاورزی هستند و در تمام دنیا از کشاورزان حمایت شده و به آن‌ها یارانه پرداخت می‌شود و پرداخت تعرفه‌ها باعث رکود و ورشکستگی و بی انگیزگی تولیدکنندگان در صنعت طیور می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران (میهن) ادامه داد: صنعت مرغداری تمام نیاز‌های خود را با ارز آزاد تهیه کرده و علاوه بر اینکه سهم بسزایی در اشتغالزایی داشته و نیاز داخل کشور را تامین می‌کند بدون هیچ حمایتی صادرات نیز انجام می‌دهد که این امر یک مزیت مطلق دراین صنعت است.
او با تاکید بر اینکه داشتن تعرفه برای واردات کنجاله سویا در این صنعت منطقی به نظر نمی‌رسد ادامه داد: در حالی که برای حمایت از مرغداران تعرفه کنجاله سویا صفر شد،60 درصد مابه التفاوت بر تعرفه برای صادرات تخم‌مرغ گذاشته شد که با این کار صادرات تخم‌مرغی که برای پیدا کردن بازار آن چهار سال تلاش زیادی صورت گرفته بود قطع شد.

 
کلمات کلیدی کنجاله
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com