حلالی که چندان حلال نیست!

حلالی که چندان حلال نیست!

گروهی از کارشناسان صنعت مرغداری هشدار دادند، سه چهارم گوشت مرغ حلال عرضه شده در انگلستان واجد شرایط حلال نیستند، چون کشتن حیوانات با دستگاه سلاخی مورد قبول قواعد ذبح حلال نیست.
به گزارش ایانا و به نقل از Poultry News، Naved Syed از اعضای گروه راهبری ذبح حلال مرغ و گوساله در انگلستان گفت: بخش اعظم گوشت مرغ عرضه شده در انگلیس که برچسب حلال می خورد به جای فرد به کمک دستگاه سلاخی می­شود. مردم این گوشت را به عنوان حلال می پذیرند، چون روی برچسب چیزی در مورد روش سلاخی نمی نویسند.
وی گفت: اگر به مسلمانان بگویید این مرغ را با دستگاه ذبح کرده اند، از خریدش خودداری می کنند. مخصوصاً تمام امامان در مساجد انگلستان گفته اند ذبح با دستگاه حلال نیست. در غیر این صورت، هیچ تفاوتی بین حلال و غیر حلال وجود ندارد.
انگلستان هیچ استانداردی برای ذبح حلال ندارد. بسیاری از کشورهای مسلمان پس از این که سال قبل استاندارد MS1500 حلال مالزی که در سطح بین المللی مورد قبول است، کنار گذاشتن دستگاه سلاخی را مبنا قرار داد، این شیوه ذبح را ممنوع اعلام کردند.
هفته گذشته شورای مساجد بیرمنگام اعلام کرد شیوه دستگاه سلاخی را قبول ندارد.
سید گفت: سازمان او درصدد انجام تحقیقاتی بین مصرف کنندگان برای فهمیدن نظر آنها در مورد تولید حلال است.
این تحقیقات، سرعت افزایش جمعیت مسلمانان در انگلستان، تقاضا برای محصولات حلال، زنجیره عرضه و تغییر روند مصرف را در بر خواهد گرفت.
زاهد حسین، رییس یکی از شرکتهای فرآوری مرغ گفت: دستگاه سلاخی قطعاً واجد شرایط حلال نیست. مرغ را باید با دست ذبح کنند و لفظ مقدس را بر زبان آورند.

 
کلمات کلیدی حلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com