حل مشکلات بازار تخم مرغ با شناسنامه دار کردن این کالا

حل مشکلات بازار تخم مرغ با شناسنامه دار کردن این کالا
دبیر کل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ و تخم مرغ ایران گفت: نوسانات قیمت در بازار تخم مرغ و اختلاف بهای بین تولید و عرضه از سال 46 در کشور وجود داشته و این معضل فقط با شناسنامه دار شدن این محصول حل می شود.
دکتر سید فرزاد طلاکش با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کندی صادرات تخم مرغ، تولیدکننده محصول خود را زیر قیمت تمام شده به فروش می رساند.
وی افزود: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ 2850 تومان است که تولیدکننده به طور میانگین هر کیلو محصول خود را به قیمت 2600 تومان به فروش می رساند.
دبیر کل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ و تخم مرغ ایران تصریح کرد: به دلیل برخی موانع اداری، صادرات تخم مرغ با کندی مواجه شده بود. از سوی دیگر در اربعین حسینی حجم خرید تخم مرغ در بازار عراق متوقف شد.
وی گفت: با حذف مشکلات اداری صادرات و تمام شدن ایام سوگواری در عراق، منتظر تاثیرگذاری سیاست های صادراتی بر بازار تخم مرغ هستیم.
طلاکش خاطر نشان ساخت: در محرم و صفر به شکل سنتی مصرف تخم مرغ در بازار ایران کاهش می یابد، زیرا مصرف و تولید شیرینی در کشور روندی نزولی دارد.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت خرید تخم مرغ از تولیدکننده با قیمت های عرضه محصول در بازار مصرف متفاوت است، بیان داشت: «تخم مرغ باید شناسنامه دار شود و با در نظر گرفتن سود منطقی برای توزیع کنندگان، روی آن برچسب قیمت بخورد تا هیچ کس نتواند در بهای آن دست ببرد».
دبیر کل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ و تخم مرغ ایران، ادامه داد: علیرغم اینکه کنترل حاشیه سود دلالان کار بسیار ساده ای است، اما مسئولان به این مسئله توجهی ندارند.
وی درباره توزیع نهاده های صنعت طیور با نرخ ارز مرجع، اذعان داشت: قرار بود دولت 100 هزار تن ذرت و سویا در اختیار اتحادیه میهن قرار دهد و در مقابل، این اتحادیه به دولت برای تنظیم بازار تخم مرغ تعهد بدهد.
طلاکش افزود: این مسئله روی کاغذ نوشته شد اما هیچ گاه اجرایی نشد.
وی از افزایش قیمت سویا و ذرت در بازار خبرداد و گفت: در چند روز اخیر قیمت سویا از هر کیلو 1050 تومان به 1350 تومان رسیده است.
دبیر کل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ و تخم مرغ ایران، ادامه داد: ذرت نسبت به سویا با رشد کمتری مواجه بوده است.
وی اظهار داشت: قرار بود شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو ذرت را به قیمت 600 و سویا را به بهای 900 تومان در اختیار اتحادیه میهن برای تنظیم بازار تخم مرغ قرار دهد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com