حضور مسوولان فنی موجب مصونیت بهداشتی مرغداری ها می شود

حضور مسوولان فنی موجب مصونیت بهداشتی مرغداری ها می شود
معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان گفت: استقرار مسوولان بهداشتی و فنی در مرغداری های این استان ، موجب ایجاد مصونیت بهداشتی در این مراکز می شود.
محمد نظرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ناظران بهداشتی تمامی مواردی را که لازم است برای تولید و پرورش مرغ در مرغداری ها رعایت شود ، مدیریت می کنند.
وی اظهار داشت: براساس آیین نامه نظارت بهداشتی بر واحدهای پرورش دام، طیور و فرآورده های خام دامی در همه واحدها باید یک نفر مسوول فنی دارای شرایط خاص مستقر باشد.
وی ادامه داد: بر این اساس هر واحد تولید مرغ گوشتی و تخم گذار باید همه عملیات از بدو جوجه ریزی تا تولید محصول و عرضه را در یک پروسه تدوین یافته اجرا کند.
معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان گفت: این اقدام با هدف ردیابی انواع بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان انجام می شود.
نظرپور اضافه کرد: دیگر اهداف اجرای این طرح این است که محصولات تولید شده (مواد خام دامی شامل گوشت مرغ و تخم مرغ) در هر مرحله از تولید، توزیع و عرضه نظارت های خود را به طور کامل اجرا کنند.
وی ادامه داد: در جریان این نظارت در صورت بروز مشکلاتی برای سلامت جامعه بلافاصله واحدهای تولیدی که این محصول را تولید کردند تحت نظارت مجدد قرار گرفته و مسایل مربوط به آن پی گیری می شود.
وی همچنین بیان کرد: افزایش بهره وری و ارتقا کمی و کیفی تولید از مهمترین مزیتهای استقرار مسوولان بهداشتی در واحدهای مرغداری است.
وی تصریح کرد: اعمال نظرات فنی و بهداشتی تولید شامل اصلاح نژاد، ساختمان و تاسیسات، بهبود شرایط زیست دام و نکات فنی پرورش مرغ موجب تولید سالم و در نتیجه ارتقا سلامت جامعه می شود.
نظرپور استقرار مسوولان بهداشتی در مرغداری ها را هزینه بر دانست و گفت: مرغداری ها از این طرح استقبال نمی کنند بنابراین باتوجه به اهمیت اجرای این طرح برای تولید سالم می توان راهکاری اتخاذ کرد که بخشی از این هزینه توسط اعتبارات دولتی پرداخت شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com