حذف یارانه شیر از بودجه 91

حذف یارانه شیر از بودجه 91
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیشنهاد 50 میلیارد تومان اعتبار برای تنظیم بازار سال 91 در بودجه گنجانده شده است، گفت: بخشی از این بودجه برای فعالیت‌های اجرایی اصناف کشور تدارک دیده شده است.
محمد علی ضیغمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: سرفصل یارانه ها در بودجه در سه بخش یارانه گندم، آرد و نان، یارانه شیر و یارانه تنظیم بازار مشخص می شود که با توجه به حذف سرفصل شیر یارانه ای، برای سال آینده ردیفی به نام یارانه شیر در بودجه نخواهیم داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران پیشنهاد تامین نقدینگی برای یارانه خرید گندم و تبدیل آن به آرد را در بودجه 91 گنجانده است و در کنار پیشنهاد ردیف بودجه ای نیز برای مسائل تنظیم بازار در سال آینده پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ردیف بودجه سال آینده در بخش تنظیم بازار این است که ردیف بودجه مستقلی برای بخش بازرسی اصناف اختصاص یابد.
ضیغمی ادامه داد: در سال گذشته، سال جاری و سال آینده پیشنهاد اختصاص 50 میلیارد تومان یارانه برای فعالیت های تنظیم بازاری پیش بینی شده است که هر سال به فراخور امکانات مالی دولت بخشی از آن تامین و تخصیص می یابد.
وی همچنین در خصوص سپردن وظایف تنظیم بازار به اصناف خاطرنشان کرد: هم اکنون اصناف به عنوان بازوان اجرایی دولت در تنظیم بازار مشغول فعالیت هستند و برگزاری نمایشگاهها از سوی واحدهای صنفی و طرح تامین و توزیع میوه ایام پایانی سال نیز از طریق این مجموعه انجام می شود ضمن اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ابزار جدیدی را برای سپردن در امور مرتبط با تنظیم بازار به اصناف در اختیار ندارد و زیرساخت هایی همچون انبار و سردخانه ها به بخش خصوصی واگذار شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com