حدود ۳۳۹ هزار قطعه مرغ زنده از مرز دوغارون به افغانستان صادر شد

حدود ۳۳۹ هزار قطعه مرغ زنده از مرز دوغارون به افغانستان صادر شد
رییس شبکه دامپزشکی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت:۳۳۸ هزار و ۸۶۰ قطعه مرغ زنده تخمگذار سال گذشته از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان صادر شد.

دکتر حسن آذریان افزود: این میزان مرغ صادر شده به افغانستان و بازارهای هدف آن نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین پارسال سه هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ از طریق گذرگاه زمینی دوغارون به افغانستان صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

رییس شبکه دامپزشکی تایباد با اشاره به این که طی ۱۲ ماه سال گذشته ۴۹۰ هزار قطعه جوجه یک روزه از طریق معبر دوغارون به افغانستان صادر شده است گفت: ۱۰۰ درصد محصولات حوزه دام و فرآورده های دامی از طریق دوغارون به مقصد ولایت هرات، بزرگترین بازار اقتصادی افغانستان صادر می شود.

آذریان با بیان این که پوست گاو از مهمترین فرآورده های خام دامی در بخش ترانزیت ورودی به ایران از سمت افغانستان به شمار می رود افزود: سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ تن پوست گاو در قالب ۱۶۰ محموله از سمت افغانستان به ایران و سپس به مقصد ترکیه وارد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پارسال چهار هزار و ۳۵۰ تن پشم گوسفندی و ۷۵۰ تن کرک بزی از افغانستان به مقصد کشور ترکیه وارد ایران شده است.

رییس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: برای تمامی محصولات صادراتی و ترانزیتی حوزه دام و فرآورده های آن گواهی بهداشتی صادر می شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مجوزی برای ورود و خروج محموله داده نمی شود.

آذریان افزود: گذرگاه زمینی دوغارون مهترین معبر برای ورود انواع فرآورده های دامی به افغانستان و بازارهای مصرف این کشور است.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com