حدود 95 درصد نیاز دارویی دام کشور در داخل تولید می شود

حدود 95 درصد نیاز دارویی دام کشور در داخل تولید می شود
دکتر سیدمصطفی عزیزیان اظهار داشت: تولید داروی دامی در کشور با فعالیت 110 واحد در بخش داروهای مکمل و سموم ضد عفونی کننده صورت می گیرد.
وی گفت: از میان واحدهای تولید داروی دامی کشور 34 واحد به صورت تخصصی دارو تولید می کنند.
عزیزیان به صادرات داروی دامی از کشور اشاره و بیان کرد: اکنون 30 تا 40 قلم داروی دامی تولیدی در کشور به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود که عمدتا شامل آنتی بیوتیک، ضد انگل و سموم است.
وی بدون اشاره به میزان صدور داروی دامی، گفت: در نیمه نخست امسال میزان صادرات داروی دامی از کشور نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.
وی درباره واردات داروی دامی به کشور نیز گفت: واردات این بخش پنج درصد و عمدتا با هدف تامین مواد اولیه تولید داروی دامی در کشور صورت می گیرد که واحدهای تولیدکننده در تلاش هستند که این میزان را به حداقل ممکن برسانند.
عزیزیان از فعالیت هزار و 450 داروخانه دامپزشکی توسط بخش خصوصی در کشور خبر داد و گفت: با وجود زیاد بودن داروخانه های دامپزشکی فعال در کشور در برخی از مناطق با مشکل فعالیت داروخانه دامی مواجه هستیم.
وی درباره وضعیت تعرفه خدمات دامپزشکی نیز افزود: امسال تعرفه خدمات دامپزشکی مورد تجدید نظر قرار گرفته و تعرفه های جدید اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ابلاغ تعرفه جدید خدمات دامپزشکی از سازوکار پیچیده ای برخوردار است، گفت: در ابلاغ این تعرفه باید شوراهای متعددی از جمله سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی تشکیل جلسه داده و پیشنهاد آنان با ابلاغ مقام عالی وزارتخانه متبوع و تایید نهایی در شورای اقتصاد اجرایی شود.
به گفته وی اکنون خدمات دامپزشکی در داروخانه های دامپزشکی براساس تعرفه سال 87ارایه می شود.
مدیر کل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاههای سازمان دامپزشکی در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اثرات آن بر این بخش گفت: ضروری است بسته های حمایتی به واحدهای تولید داروی دامی تعلق گیرد زیرا فعالان این بخش با افزایش هزینه تولید مواجه شده اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com