حجت رفت تا کمالی بیاید/ ورود آرام دولتی ها به بخش خصوصی

حجت رفت تا کمالی بیاید/ ورود آرام دولتی ها به بخش خصوصی

این روزها مرغداران ایران حال و روز خوشی ندارند و کلا صنعت مرغداری ایران به دردی دچار شده که درمان آن فعلا پیدا شدنی نیست. اما در این وسط شاید تعویض تاکتیکی مدیرعامل یکی از بزرگترین اتحادیه های صنفی کشور یعنی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران، مسکنی بسیار موقت برای فرار از پاسخگویی های مشکلات ایجاد شده در دوره مدیریت قبلی باشد. امیدواریم که مدیر با سابقه جدید بتواند در این فضای مه آلود، تجربیات خود را بسیار مناسب به کار گمارد تا بتواند اندکی از معضلات این صنعت بکاهد.
عظیم حجت - نیروی تعویضی تیم اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران - با قبول ریسک نشستن در جای آقای دارابی که خود یک مدیر با تجربه و سیاستمدار بود، خطر بزرگی کرد و در گمان آنکه در آن موقعیت حساس می تواند هنر مدیریت خود را به نمایش بگذارد بسیار زود نشان داد که مدیریت اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران بامدیریت اتحادیه استان قزوین فرق دارد و همه جا نمی توان به یک شکل و با یک اصول مشابه مدیریت کرد.
گزینه عوض شدن رئیس این اتحادیه از ماه ها قبل بر روی میز قرار داشت اما آقای دکتر محمد علی کمالی سروستانی - مدیر جدید منصوب شده اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران - از قبول آن در شرایط آن روز امتناع می کرد که صد البته تصمیم درستی بود و شاید هر شخص با تجربه دیگری نیز همان کاری را انجام میداد که ایشان انجام داد.
امروز که نزدیک به آخر سال 1394 می شویم و شرکت پشتیبانی امور دام تاثیر های خود را در بازار گذاشته است و کاری از دست شخصی بر نمی آید و احتمال افزایش شکایت های مرغداران وجود دارد، بهترین زمان ورود یک شخص دولتی در اتحادیه بود تا با ساکن نگه داشتن صدای شکایت مرغداران، همه چیز را تنها 20 روز کنترل نماید تا سال به اتمام برسد و هر برنامه ای که در دستور کار قرار می گیرد را در سال 1395 به اجرا بگذارد.
زنگ خطری در این میان به صدا در می آید که دولتی ها در حال ورود به بخش خصوصی هستند و جالب اینکه اختیارات خوب و مکفی را هم با خود به بدنه بخش خصوصی وارد می نمایند و در این نقطه دولت هم از حضور یک نفر که دارای سابقه دولتی است در این تشکل ها خوشنود است و بدون شک فضای تعامل بیشتری در این بین ایجاد می شود.
آقای ترکاشوند بعد از خروج از دولت وارد بخش خصوصی بنام اتحادیه میهن شد و با اختیارات زیادی که همزمان با حضور خود در اتحادیه میهن به ایشان داده شد صنعت تخمگذار را در دست گرفت، امروز آقای کمالی وارد اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور شد و بدون شک اختیارات کاملی نیز به ایشان داده خواهد شد.
دولت قصد دارد خصوصی سازی را با مدیران دولتی خود اجرا کند، این آن چیزی است که می توان از عملکرد انتخابات روسای تشکل ها نتیجه گرفت. امید است تفکرات دولتی با این تصمیمات به بخش خصوصی اعمال نشود.

از سوابق آقای دکتر محمد علی کمالی سروستانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مدیر کل پرورش طیور در جهاد
- رئیس مرکز تحقیقات دام و طیور
- معاونت سازمان نظام مهندسی

 
نظرات شما
  •  

    احسان گفت : ۹۴/۱۲/۱۱

    بنده دکتر کمالی را از نزدیک می شناسم. ورود ایشان به این عرصه مساوی با ورشکستی و نابودی صنعت طیور کشور است. ایشان در هیچ سمتی موفق عمل نکرده است. موسسه تحقیقات علوم دامی در زمان مدیریت ایشان تا اسفل سافلین تنزل کرد. (!)

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار گفت : ۹۴/۱۲/۱۱

    صنعت مرغداری جولانگاهی شده است برای یک شبه پول دار شدن دولتی ها .... اتحادیه کاش تعطیل می شد.ما هم راحت می شدیم. سرمایه های ما شده مرکبی برای یک مشت مفت خور.بخورید بیاشامید قیامت هم جواب ضررهای ما را بدهید. ...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com