حامیان اجرای طرح ساماندهی در پنج ماه قبل

حامیان اجرای طرح ساماندهی در پنج ماه قبل

تحلیل - پنج ماه قبل جلسه ای در مشهد برگزار شد.در آن جلسه مرغداران و روسای تشکل‌های آنها اعلا‌م کردند که اجرای طرح مذکور عملی نیست و با شکست مواجه خواهد شد. اما مدیران دولتی به همراه یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی از اجرای طرح مذکور حمایت کردند.
این روزها زمان قضاوت در مورد اظهارات حامیان این طرح فرارسیده است. حسین حسینی نماینده مردم فریمان در مجلس در پاسخ به مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی مبنی بر اینکه طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ غیر‌علمی است، تاکید کرد: تشکل‌های خصوصی مرتبط با صنعت طیور نباید بگویند که طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ علمی نیست زیرا 90 درصد طرح‌ها و لوایح وزارت جهاد کشاورزی علمی است.
حسینی درباره طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ گفت: کلیات طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ را باید به فال نیک گرفت چراکه تشکل‌های مرتبط با صنعت طیور می‌توانند در سایه این طرح به لحاظ کمی و کیفی خودشان را ساماندهی کنند. اگر مرغداران در طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ مشارکت داشته باشند به نفعشان خواهد بود. نماینده مردم فریمان گفت: اگر دولت از بخش خصوصی طیور حمایت نکند نتیجه آن به ضرر این صنعت خواهد بود و با توجه به آ‌سیب‌پذیر بودن صنعت طیور، عدم حمایت دولت، آسیب‌پذیری این صنعت را در برخواهد داشت.
وی با بیان این مطلب که بحث روز مجلس و دولت دفاع از تشکل‌های خصوصی است، ادامه داد: اگر دولت 10 درصد از حمایت خود را از صنعت مرغداری بردارد این صنعت رو به نابودی خواهد رفت. دولت و مجلس آمادگی پذیرش نظرات تشکل‌های مرتبط با صنعت طیور را در زمینه طرح ساماندهی مرغ و تخم مرغ برای حل نقاط ضعف این طرح دارند. یکی از موضوع‌های مورد توجه دولت نهم، تشکل‌های صنعت مرغداری است که این تشکل‌ها خودشان را پیدا کنند و حرف اول و آخر این صنعت را بزنند. حسینی با اشاره به اینکه باید بین تشکل‌های خصوصی مرتبط با صنعت طیور رقابت ایجاد شود، گفت: احساس می‌کنم که این تشکل‌ها هنوز جایگاه واقعی خودشان را پیدا نکرده‌اند. وی در پاسخ به گفته مدیر‌عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار مبنی بر اینکه سیاست تنظیم بازار متولی ندارد، تصریح کرد: دولت متولی تنظیم بازار است و در صورت تنظیم بازار از مصرف‌کننده و تولید‌کننده پشتیبانی خواهد شد.

اعتماد ملی

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com